ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 فروردین ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ابراهیم رئیسی

عامل قتل عام تاریخی 67

هنوز خواب رهبری می بیند!

 
 
 
 

 

همزمان با سالگرد ثبت‌نام ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری، ویدئویی از او در فضای مجازی باز‌نشر شده است. تولیت آستان قدس رضوی و داماد احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد، در این ویدئو می‌گوید اطلاعات زیادی از حسن روحانی و اسحاق جهانگیری دارد و این اطلاعات نیز به واسطه مسئولیت‌هایی است كه داشته است.  

این فیلم نخستین‌بار ٢٨ اردیبهشت ٩٦ یعنی یك‌ ماه و سه روز بعد از ثبت‌نام او در انتخابات - و یك روز مانده به رأی‌گیری- منتشر شد. او از وضعیت مناظره‌ها و بیش ‌از همه اطلاعاتی كه درباره گذشته او (یکی از سه قاضی شرع قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67) منتشر یا از زبان نامزدهای انتخابات به‌ویژه حسن روحانی بیان می‌شد، شاكی بود. این گذشته رئیسی، دقیقا همان مسئولیت‌هایی بود كه خودش در این ویدئو به آن اشاره كرده و گفته بود: «می‌دانید لابد كه من مسئولیت‌هایی داشتم كه اطلاعات شخصی‌ای از افراد بسیار ‌زیادی دارم. من‌جمله آقای روحانی و آقای جهانگیری. همان‌ وقتم در ذهنم بود. اصلا رئیس‌جمهور باید نشان دهد من ظرفیت دارم. سر آن بزنگاه‌ها می‌توانم خودم را حفظ كنم، منافع كشور و نظام را بر منافع شخصی تقدم بدهم. اینكه می‌گویم خبر دارم، تحلیل نیست. كمیته جنگ روانی درست كرده‌اند. این‌جوری رأی‌آوردن دارد؟ افراد متخصص جنگ روانی را آورده‌اند كه بیایند آ‌ن حرف‌ها را در مناظرات بزنند و بعدش هم رقیب را تخریب كنند. اینكه صداقت نیست.»

او قصد دارد به‌عنوان یک سیاست‌مدار به فعالیت خود ادامه دهد. این در حالی است كه ابراهیم رئیسی تا پیش از انتخابات ٩٦ بیشتر به‌عنوان یك چهره با پیشینه قضائی - و نه لزوما سیاسی – آن‌هم نه چندان معروف شناخته شده بود؛ اما كنش سیاسی یك‌ساله او دقیقا نشان داد كه تولیت آستان قدس اصرار بر ارائه و حفظ یك چهره سیاسی از خود دارد. حامیان قدرتمندش نیز به مدد رسانه‌هایشان ازجمله صداوسیما، در این یك سال برای او سنگ ‌تمام گذاشته‌اند. رئیسی از سوی دیگر بر ملاقات‌های سیاسی‌اش به‌ویژه با طرف‌های خارجی و متحدان استراتژیك ایران افزود تا همچنان نشان دهد بر حفظ این چهره سیاسی و حتی فراتر از آن، بازنمایی دیپلماتیك از خود تأكید دارد؛ از دیدار با نماینده پوتین در همان روزهای انتخابات تا سیدحسن نصرالله در بهمن و دیدار همین دو روز پیش با سفیر نروژ كه به مشهد سفر كرده بود

رئیسی بارها در صداوسیما حضور یافته و درباره عملكرد آستان قدس رضوی گزارش داده است. رسانه‌های اصولگرا هم در این یك سال تمركز زیادی بر پوشش‌دهی اخبار و عملكرد آستان قدس رضوی با نگاه مثبت داشتند و به ویژه سعی در برجسته‌سازی آن بخش از عملكرد آستان قدس داشته‌اند كه در راستای محرومیت‌زدایی بوده است. (خلاصه و نقل شده از آفتاب نیوز)

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: