ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 فروردین ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 29 فروردین

امید و نا امیدی در سپاه

کودتا علیه دولت روحانی!

 
 
 
 

 

چراغ سه فیتیله ای که مشهد به کمک فرماندهان سپاه و حمایت آستانقدس و اتاق بازرگانی و صادر کنندگان برای اواخر اردیبهشت ماه روشن کرده اند تا روحانی را روی آن سرخ کنند و اگر توانستند بسوزانند و از صحنه خارج کنند، با هر نسیم یکی از فیتیله هایش خاموش می شود و با نسیم بعدی روشن. آنها روی لغو برجام توسط ترامپ خیلی حساب کرده اند و برای 23 اردیبهشت ماهیتابه لبریز از روغن دروغ و خیانت به مردم را می خواهند روی چراغ سه فیتیله ای بگذارند. در یک کلام، گام دوم کودتائی که در مشهد گام اول آن برداشته شد و بسرعت به شورش علیه نظام انجامید را می خواهند به اجرا بگذارند. برخی رسانه های تهران نام این گام دوم کودتائی را "کودتای ارزی" گذاشته اند که نام درستی است که البته با پاتک دولت برای اعلام ارز 4200 تومانی نیمه فلج شده است.

مهرداد عمادی که بحران ارزی را در ایران دنبال می کند، نوشته است «خبری از یک صرافی گرفته ام که بموجب آن قبل از عید برای گران کردن دلار بعد از عید حجم وسیعی دلار توسط نهادها در صندوق های خصوصی بانکها ذخیره شده بود. دولت هم مطلع شد و قوانین جدید برای برخورد با این حجم دلار ذخیره برای کودتاست. روند خروج ارز همچنان ادامه دارد.»

کودتاچی هائی که حمایت آستانقدس رضوی را دارند منتظر ۲۲ اردیبهشت و لغو برجام توسط ترامپ هستند اما روز گذشته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا "موگرینی" اعلام کرد که این اتحادیه از برجام دفاع می کند. آیا ترامپ از روی سر اتحادیه اروپا برجام را لغو خواهد کرد؟ بسیار بعید به نظر می رسد. ترامپ برای حمله به سوریه هم ناچار شد فرانسه و انگلستان را به درشکه شش اسبه اش ببندد تا یک تنه متهم به جنایت نشود و پس از حمله به سوریه نیز چنان افکار عمومی در اروپا و خاورمیانه عربی و حتی خود امریکا علیه سناریوی از دروغ ساخته شده "حمله به انبارهای شیمیائی" علیه این حمله بسیج شده که پیش  از حمله تصور آن را نمی کردند. حتی در پارلمان انگلستان علیه همراهی نخست وزیر این کشور با ترامپ در حمله به سوریه. در چنین موقعیتی ترامپ ، حتی اگر دو عضو دیگر محور شرارت (انگلستان و فرانسه) و حتی اگر آلمان را هم با خود همسو کنند اقدام به لغو برجام می کند؟ و اگر 22 اردیبهشت با لغو برجام همراه نشود، کودتاچی ها در ایران غروب 22 اردیبهشت برای تعزیه شام غریبان شمع ناامیدی را در دست خواهند گرفت؟ و یا با ترفند دیگری و طرح دیگری در میدان کودتا خواهند ماند؟

وحشت سپاه از بازپس گیری خصولتی شده ها و صاحبان پشت پرده موسسات مالی و اعتباری که به گفته روحانی 25 در صد پول کشور را در چنگشان گرفته اند و نهادهائی مانند آستانقدس که دولت عزم گرفتن مالیات از آنها دارد و قطع و کاهش بودجه نهادهای مذهبی و وابسته به بیت رهبری اجازه آرامش به آنها خواهد داد؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: