سرمقاله 730

پُتک "کرونا" خواهد توانست

نظام استبدادی حاکم را بیدار کند؟

 

تقاضای شهردار مشهد از استاندار خراسان

مشهد را تعطیل اعلام کنید

میخواهیم‌شهر را ضدعفونی‌کنیم

(پیک هفته ۱۰۹)  15 اسفند ماه 1398 - 5 مارس 2020

 pyknet100@gmail.com


13-14 اسفند

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


13-14 اسفند

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


13-14 اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


13-14 اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


13-14 اسفند

منتخب اخبار ورزشی


13-14 اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 15 اسفند

چرا هشدارهای کرونایی

 حکومت را مردم باور نمی کنند؟

ایران از امروز تا صبح دوشنبه عملا تعطیل است. یکشنبه ولادت حضرت علی است و شنبه نیز بین دو تعطیل و عملا تعطیل. نه مردم حرف های حکومت و خبرهای صدا و سیما را قبول دارند و نه حکومت رای و نظر مردم را و به همین دلیل، علیرغم همه خطرات واقعی که تجمع و سفر دارد و هشدارهائی که دولت میدهد سیل جمعیت به طرف شمال و این بار گیلان و نه مازندران راه افتاده است. با آنکه گفته می شود قم و مشهد عملا در حالت قرنطینه قرار دارند، جمعیت به سمت این دو شهر نیز راه افتاده است. این سفرها می تواند تبدیل به یک فاجعه ملی شود. حکومت باید از خود سئوال کند که چرا مردم هشدارها و توصیه های حکومتی را نمی پذیرند و حتی به قیمت جان خود، به حرف های آنها اعتماد ندارند! فاجعه همینجاست. اگر در چین توانستند بر کرونا غلبه کنند و یا درکشورهای اروپائی مردم خود را آماده مقابله با کرونا کرده اند به دلیل اعتماد متقابل مردم و حکومت به یکدیگر است اما در ایران چنین نیست. حتی نوعی لجبازی با حکومت احساس می شود که طبیعی نیز هست. وقتی حکومت پس از سه بار شرکت قالیباف در انتخابات و شکست سنگین و نیآوردن رای، بالاخره او را با چند صد هزار رای می برد به مجلس و به مردم دهن کجی می کند، مردم هم به حکومت دهن کجی می کنند. کار این دهن کجی به آنجا رسیده که رهبر و مراجع شرکت در انتخابات را تکلیف شرعی اعلام می کنند اما گوش مردم دیگر به این تکلیف ها نیز بدهکار نیست و دیدیم که در انتخابات اخیر بدهکار نبود. وقتی در هر حادثه و هر ماجرائی حکومت به مردم دروغ می گوید و تبدیل به چوپان دروغگو شده، حالا وقتی گرگ کرونا هم می آید و چوپان فریاد می زند "کرونا" مردم فریادش را قبول ندارند. بازار سیاه ماسک و تجهیزات مقابله با کرونا با سرعتی باور نکردنی در کشور – حتی در شهرهای کوچک- رونق گرفته، معنایش سقوط تمام باورها و اعتقادات است. به منتخب اخبار اقتصادی همین شماره پیک نت مراجعه کنید. پیوند مردم و حکومت از هم گسیخته است و به این آسانی نیز این از هم گسیختگی جبران نمی شود. وقتی نظام ملوک الطوایفی در ایران حاکم شده و هر امام جمعه ای و هر خادم امام زاده ای برای خود حکم صادر می کند و برای دولت تره هم خرد نمی کنند، مردم هم برای همه شان روی هم تره خرد نمی کند. همین است که سیل مسافر با ماسک و بی ماسک راهی سفر چهار روزه و شاید  هم بیشتر شده اند.

به اخبار منتخب سیاسی درباره سفر به گیلان در همین شماره پیک نت مراجعه کنید.


مرور مطبوعات 14 اسفند

طلاب قم در خط مقدم

گرفتن "کرونا" یا مبارزه با کرونا؟


حکومت نگران نیست

که زندانیان مدنی و سیاسی کرونا بگیرند

قوه قضائیه اعلام کرده که 54 هزار زندانی را برای جلوگیری از شیوع کرونا در زندانها موقتا آزاد کرده است. در میان این زندانیان نام هیچ زندانی مدنی، سیاسی، سندیکائی، وکیل و فعال محیط زیستی و... نیست. چرا؟

جز اینست که حکومت از سایه خود بیم دارد و این گروه زندانیان را سایه ای میداند که او را دنبال می کند؟ چرا باید امثال نسرین ستوده و نرگس محمدی در زندان بمانند. جرم آنها چیست؟ به این دلیل که سایه ترسناک قدرت در جمهوری اسلامی اند؟ همان سایه ای که موسوی و کروبی را هم شامل می شود.


"لاوروف" دیپلمات برجسته ای

که او را دوباره باید شناخت!

اومانیته- ترجمه آذرنگ


راه توده شماره 730 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 730 (پنجشنبه 15 اسفند 98)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به سونامی کرونا در ایران و تحلیل سیاسی آن دارد. بخش سوم اولین کودتای نظامی در ایران را در این شماره می خوانید. همچنین مقالاتی با عناوین: چین توانست بر کرونا غلبه کند اما درایران چنین امکانی نیست، چه کسانی بنام عدالتخاهان درمجلس آینده فراکسیون دارند؟، 3 رویداد مهم آخر بهار و آغاز تابستان سال 60 که مسیر انقلاب 57 را تغییر داد،  دشواریهای دولت ترکیه برای کنترل اینترنت این کشور، ما از خود و گذشته خویش عقب مانده ایم، اروپای دیگری تا پایان قرن 21 متولد خواهد شد، نان از دهان 38 میلیون امریکائی ربوده می شود، روسیه دندان اعتماد به اردوغان را کنده است؟ و توطئه علیه "سندرز" در انتخابات ریاست جمهوری امریکا.


منتخب اخبار روزهای گذشته


همزمان با ورود به لیست سیاه "فاتف"

گزارش جدید آژانس اتمی

مبنای‌تحریم بیشتر ایران می‌شود؟


بررسی بودجه سال 99 رفت درقرنطینه "کرونا"

مجلس برای جلوگیری از شیوع

کرونا اجازه تشکیل جلسه ندارد


عنوان اول پیک نت 14 اسفند

قرنطینه فردی و خانوادگی
احتمالا درتهران اجرا می‌شود!


محمود صادقی:

امام جمعه های مشهد و قم

باید در قرنطینه نگه داشته شوند!


دکتر پزشکیان نایب رئیس مجلس

قم را قرنطینه نکردند

و حالا کل ایران آلوده شده


اخبار کرونا، انتخابات مجلس را به حاشیه برُد

طراحان انتصابات مجلس

در قرنطینه اخبار کرونا لمیده اند


خواننده فیسبوک جدید پیک نت شوید!

فیسبوک جدید پیک نت بتدریج دوستان خود را پیدا می کند اما هنوز تا رسیدن به فیسیوک قدیمی پیک نت که ما نمی دانیم به چه دلیل فیسبوک آن را بست فاصله زیادی دارد. ما کسانی را که روی فیسبوک جدید با آدرس زیر تقاضای دوستی می کنند بتدریج می پذیریم و شما نیز این آدرس را در اختیار دوستان  خود (بویژه در داخل کشور) قرار بدهید.

https://www.facebook.com/pyknet1357


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

سخنان دکتر پزشکیان نایب رئیس مجلس کنونی و وزیر بهداشت دولت خاتمی درباره تلفات کرونا در ایران با نزدیک به 8 هزار خواننده بیشترین مخاطب را در تلگرام فیسبوک روز گذشته (چهارشنبه ) داشت و روی 7 فیسبوک خوانندگان فیسبوک جدید پیک نت به اشتراک گذاشته شد. آمار خوانندگان فیسبوک پیک نت را از هفته آینده هر روز جمع آوری کرده و اعلام خواهیم کرد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران