ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 اسفند 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

همزمان با بحران رو به تشدید کرونا

حلقه محاصره ایران

از خارج تنگ تر می شود!

 
 
 

 

امریکا اعلام کرد که محاصره نفتی ایران را سخت تر و حلقه آن را تنگ تر خواهد کرد تا فروش نفت ایران را به صفر برساند. برای رسیدن به این هدف، تمام کشورها و شرکت هائی که نفت ایران را خریده و حمل آن روی آب های بین المللی شناسائی و کشف شود مشمول تنبیه های امریکا خواهند شد. این تصمیم در شرایطی که ایران بشدت درگیر کرونا و تجهیزات لازم برای مقابله با آنست و باید از خارج خریده و وارد کند، بی شک تصمیمی برای فشار بیشتر به مردم و زمینه سازی شورش عمومی است.

همزمان با  اعلام این خبر، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز گذشته در نشست شورای حکام در وین گفت که آژانس به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده توسط ایران در چارچوب توافق‌های پادمانی ادامه می‌دهد . ایران باید دسترسی آژانس به مکان‌هایی در ایران را ممکن سازد که آنها را پنهان کرده است. آژانس به این نتیجه رسیده که ایران فعالیت‌ها و مواد مرتبط هسته‌ای اعلام نشده در سه مکان دارد که تاکنون آن‌ها را اعلام نکرده است.

این دومین بار طی دو هفته اخیر است که آژانس مسئله بالا را مطرح کرده  و حدس زده می شود که در صورت عدم موافقت ایران برای بازرسی از سه مکانی که آژانس به آن اشاره کرده، بار دیگر خطر رفتن پرونده اتمی ایران به شورای امنیت سازمان ملل پیش کشیده شود که اگر چنین شود، این فشار به همراه فشار نفتی امریکا، حلقه محاصره ایران را تنگ تر خواهد کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 مارس 2020

 
 

اشتراک گذاری: