ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 اسفند 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از این عده تنها 130 نفر نجات داده می شوند

روزی 383 نفر در ایران

مبتلا به کرونا می شوند!

 
 
 

 

 

در ایران هر ساعت ۴۵ نفر؛ یعنی حدودا هر ۲ دقیقه، یک نفر به کرونا مبتلا می‌شود. این عدد بیانگر رشد سریع این ویروس در ایران است که در تاریخ ۱۷ اسفند به ثبت رسیده‌ و تعداد مبتلایان به ویروس را به بیش از ۱۰۰۰ نفر در یک روز رسانده است. عددی که نشان می‌دهد حکومت نتوانست از عهده شیوع این بیماری برآید. این عدد البته مفهوم دیگری هم دارد. جامعه هنوز فراگیر شدن این ویروس را باور نکرده است.

هنوز به درستی نمی‌دانیم چرا در ۳۰ بهمن، کانون شیوع این بیماری یعنی شهر قم قرنطینه نشد. دولت و مسئولان هم پاسخ روشنی به آن نمی‌دهند. اما دلیلش هرچه بود شدت ابتلا به کرونا در ایران را به ساعتی ۴۵ نفر هم رساند.

از حرف‌های وزیر بهداشت که از مردم خواست تا به حرم حضرت معصومه (س)نروند می‌شود فهمید که دولت سعی در بستن شهر قم و حرم را داشته اما عده‌ای مانع آن شدند. احتمالا همان کسانی که روزهای اول شیوع بیماری بستن حرم را اهانت به اهل بیت می‌دانستند.

طبق آمار رسمی تا پیش از ۱۸ اسفند، روزانه بین یک تا یک‌ساعت و نیم، یک نفر بر اثر کرونا جان خود را در ایران از دست می‌داد. آمار از مرگ روزانه بین ۱۸ تا ۲۱ نفر خبر می‌دهد. این درحالی‌‌است که آمار روز ۱۸ اسفند از مرگ ۴۹ نفر در یک روز خبر می‌دهد. یعنی هر نیم ساعت یک مرگ بر اثر کرونا؛ ساعتی دونفر.

۲۰ اسفند این آمار تکان‌دهنده‌تر شد. ۵۴ نفر در ۲۴ ساعت جان باختند؛ یعنی ساعتی حدود سه نفر جان خود را بر اثر ویروس کرونا از دست داده‌اند. این بزرگترین مرگ و میر در ایران طی ۴۰ سال گذشته بوده‌است.

کرونا پیش از آغاز سال نو میلادی در ووهان چین آغاز شد. از همان ابتدا همه مسئولان کشور می‌دانستند که کرونا به ایران هم می‌رسد اما آمادگی درستی، از تجهیز بیمارستان‌ها تا تهیه و تولید ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده نداشتند. شاهد ماجرا کمبود همین تجهیزات در داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها به خصوص رشت است. البته هنوز هم علی‌رغم خبرهای دستگیری محتکران ماسک و الکل و دستکش و تولید انبوه این لوازم، داروخانه‌ها فاقد آن‌ها هستند.

تا لحظه انتشار این گزارش، ابتلا به ویروس کرونا، از مرز ۸ هزار نفر عبور کرده‌است. از روز نخست اطلاع‌رسانی شیوع بیماری تا کنون به طور میانگین در ۲۱ روز، روزانه ۳۸۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. یعنی در هر یک ساعت در روز حدود ۱۵ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

از سوی دیگر، از ۳۰ بهمن تا کنون روزانه ۱۳ نفر یعنی تقریبا هر دو ساعت یک نفر جان خود را از دست داده ‌است. اما در میان مبتلایان بهبودیافتگان هم هستند.

اگرچه روزانه ۳۸۳ نفر به کرونا مبتلا می‌شوند اما به طور میانگین در یک روز ۱۳۰ نفر هم بهبود یافته‌اند.

در روزهای نخست، تنها سه استان قم، تهران و گیلان با کرونا دست و پنجه نرم می‌کردند، اما حالا تمامی استان‌های ایران درگیر این ویروس شده‌اند.

در حال حاضر وضعیت در استان تهران فراتر از حد بحرانی است. این استان تا انتشار این گزارش ۲۱۱۴ مبتلا به کرونا دارد. مازندران، قم، اصفهان، گیلان و مرکزی به ترتیب استان‌های بحران زده کرونا هستند.

ایران اکنون سومین کشوری است که بیشترین جان باختگان کرونا را دارد.

(نقل از عصر ایران)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 مارس 2020

 
 

اشتراک گذاری: