ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 بهمن 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 20 بهمن

درسی که رهبر ج. اسلامی

از بیعت همافران با انقلاب گرفته

 
 
 

 

 

رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته برای همافرانی که به دیدارش برده شده بودند سخنرانی کرد. این دیدار در سالگرد دیدار تاریخی همافران با آیت الله خمینی در آستانه فروپاشی رژیم شاه انجام شد. رهبر جمهوری اسلامی 41 سال پس از آن رویداد، با همافرانی که حتی سن و سالشان به آن دوران قد نمی دهد و در آن زمان هنوز بدنیا نیآمده بودند و بعید است اطلاعات دقیقی هم از آن رویداد داشته باشند گفت:

«در ماجرای بیعت همافران با امام، رژیم طاغوت از جایی ضربه خورد که انتظار آن را نداشت؛ این برای ما یک درس است. آنها ناگهان در حساس‌ ترین موقع به نفع انقلاب وارد میدان شدند بعد هم در مقابل بخش دیگری از ارتش ایستادند که به آنها حمله کرده بودند و آن قضایای عجیب آن روزها ‌که من نمیدانم اصلاً جزئیّات این مسائل در جایی برای خود نیرو ثبت شده یا نشده؛ واقعاً اگر نشده، باید [ثبت] بشود که چه اتّفاقی در پایگاه تهران افتاد و هجومی که {به اینها} شد و دفاعی که مردم از اینها کردند.»

جان کلام دراین جمله آقای خامنه ای آنجاست که می گوید «این برای ما یک درس است»

ایشان درسی که از آن ماجرا گرفته آنست که ارتباط سپاه و بسیج را آنچنان باید با مردم قطع کرد که آنها تحت تاثیر اعتراضات و شورش ها قرار نگیرند. رویدادی که باحتمال بسیار و در ادامه بحران اجتماعی کنونی به همانجای دوران انقلاب نیز می تواند ختم شود. حتی علیرغم جدا کردن مناطق مسکونی سپاه از بقیه مردم و ساختن شهرکهای مستقل از شهرها برای سپاه.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 فوریه 2020

 
 

اشتراک گذاری: