ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 بهمن 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 21 بهمن

مجلس فرمایشی آینده

با کدام  اهداف تشکیل می شود! 
 
 

 

 

رهبر جمهوری اسلامی در خطبه اول نماز جمعه ای که پس از سقوط هواپیمای اوکرائینی در مصلی  تهران خواند، یک جمله نیمه کار از دهانش بیرون پرید که با کمی مکث و تاخیر آن را اصلاح و رفع و رجوع کرد تا از دهان او چیزی که بعدا فرماندهان سپاه گفتند نشوند. او گفت که «باید قوی شویم که دیگر با ما اینگونه با تهدید حرف نزنند!» و بعد تصحیح کرد که منظورش "قدرت اقتصادی است». در حالیکه منظور او همان بود که بعدا تصحیح کرد. یعنی قدرت  اتمی. اتفاقا آن نکته ای که از آن نماز جمعه رهبر پیک نت بیرون کشیده و به عنوان اول آن نماز جمعه تبدیل کرد همین جمله رهبر و اشاره اش به قدرت اتمی بود. طبیعی است که منظور از قدرت اتمی تولید برق اتمی نیست، بلکه همان چیزی است که بعنوان کلاهک به موشک می بندند. دراینجا بحث بر سر  این  نیست که سلاح اتمی باید داشت و یا نباید داشت، بلکه بحث بر سر مجلسی است که عزم راسخ رهبر بر تشکیل آنست، حتی اگر مشارکت مردم هم بسیار پائین و حتی پائین تر از انتخابات مجلس نهم باشد. مجلسی که با مشارکت کم مردم تشکیل شد تا تابع سیاست جنگی- اتمی آن دوران باشد و سکان تبلیغاتی آن را هم بدست احمدی نژاد دادند. شواهد نشان میدهد که با پیش بینی پیروزی ترامپ در دور دوم ریاست جهموری و تصمیمات غیر قابل پیش بینی او، همان سیاست بار دیگر در دستور کار قرار گرفته و به روی میز بازگشته است. این بار می خواهند کار را از مجلس یکدست شروع کنند تا برسند به دوران پس از روحانی و بیرون آوردن یک احمدی نژاد دیگر از آستین. پیش بینی باقی ماندن ترامپ در کاخ سفید و ادامه تحریم ها، بهانه  تجدید حیات سیاست جنگی – اتمی دوران احمدی نژاد را داده و به زعم رهبر پیشبرد چنین سیاستی بدون داشتن حکومت یکپارچه طرفدار قدرت اتمی ممکن نیست تا  بقول ایشان "دیگر نتوانند به زبان تحکم و تحریم با ایران حرف بزنند"!

آیا کار به همین آسانی و با سناریوئی که در بیت رهبری تدوین شده پیش خواهد رفت؟ تحریم ها لغو شده و خطر حمله به ایران منتفی شده و دیگر با زبان تهدید با ایران صحبت نخواهند کرد؟ منطقه به این آسانی تسلیم چنین مسیری در ایران می شود؟

فرمانده کل سپاه روز گذشته، با تکرار همان جمله رهبر در نماز جمعه پس از سرنگونی  هواپیمای اوکرائینی گفت: "برای جلوگیری از وقوع جنگ، راهی جز قوی شدن نداریم!"

 آیا تبدیل شدن به قدرت اتمی واقعا می تواند جلوی حمله به ایران و یا جنگ با ایران را بگیرد و یا برعکس زمینه ساز حمله  اتمی به ایران می شود؟ آن هم در شرایطی که پایگاه مردمی حکومت در داخل کشور به حداقل ها رسیده و نارضائی ها به حداکثر. بی اعتمادی مردم به حکومت در اوج است و بی اعتمادی حکومت به مردم تا حد قبول رسوائی تشکیل مجلسی فرمایشی!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 فوریه 2020

 
 

اشتراک گذاری: