ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 دی  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 2 دیماه- نتایج یک نظرسنجی

تنها 4 در صد تهرانی ها

طرفدار سرکوب معترضان اند

 
 
 

 

 

در ایران نتایج یک نظر سنجی انتشار یافته است. این نظرسنجی را موسسه "ایسپا" انجام داده و عباس عبدی عضو شورای سردبیری روزنامه توقیف شده "سلام" که فعلا  مفسر رویدادهای ایران است، درباره نتایج این نظرسنجی گفته است:

« ۷۱ درصد مردم تهران باور دارند صدا و سیما به‌ میزان «کم و خیلی‌کم» در پوشش اعتراض‌های مردم بی‌طرفانه عمل کرده است. این رقم برای افراد با تحصیلات عالی حدود هفتاد پنج‌درصد است.  گرانی بنزین عامل اصلی اعتراض‌ها نبوده و در نظرسنجی آمده که فقط شش‌درصد  مردم به گرانی بنزین اشاره کرده‌اند. ۸۵ درصد به مسائل کلان اقتصادی، بی‌کاری و ناامیدی از آینده اشاره کرده‌اند.

رضایت از شرایط کشور در  شهر  تهران حدود ۱۵درصد است که پارسال هم همین بود ولی نسبت‌ به سال ۱۳۹۶، حدودا نصف شده است. فقط ۱۶درصد مردم ارزیابی مثبتی از آینده دارند. ۵۲درصد گمان دارند که وضع بدتر خواهد شد و دیگران یا باور دارند فرقی نخواهد کرد یا گفته‌اند چه‌ می‌دانیم. افراد با تحصیلات عالی بیش‌تر ناامیدند.  حدود ۷۵ درصد مردم، معترضان اخیر را صاحب حق می‌دانند. این رقم برای جوانان  ۸۴ درصد و برای دارندگان تحصیلات بالا  ۸۵ درصد است. ۴۱درصد معتقدند اعتراض‌‌ها مسوولان را مجبور به اصلاح سیاست‌ها می‌کند، ۴۹ درصد مخالف این گزاره‌اند.  درباره واکنش به اعتراض‌ها، اکثریت قاطع مردم تهران یعنی ۶۲ درصد، پیشنهاد گفت‌وگو با معترضان را می‌دهند. ۲۸ درصد مردم توصیه به پذیرش خواسته‌های معترضان داشته اند و حدود چهار درصد نیز طرفدار مقابله شدید با معترضان بوده اند. (امام جمعه ها و رهبر و نظامی ها این چهار در صد را نمایندگی می کنند!!)

ارزیابی ۵۴ درصد مردم تهران از اعتراض‌ها این است که تمام نشده‌اند و در آینده تداوم دارند؛ ۲۹ درصد مردم معتقدند که ادامه نخواهد یافت. ۷۹ درصد افراد با تحصیلات ارشد و بالاتر معتقدند که این اعتراض‌ها ادامه خواهد داشت.

این مصاحبه که خلاصه آن را خواندید در "اعتماد"منتشر شده است. ایسپا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، و وابسته به جهاد دانشگاهی ایران و بنابر کارنامه‌اش، تاکنون، نتیجه چند انتخابات را تقریبا به ‌درستی پیش‌بینی کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 دسامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: