ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 دی  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

محکومیت زندان سه نویسنده

کاسه ج. اسلامی

داغ تراز آش زمان شاه شده

 
 
 

 

 

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی سرمقاله ای نوشته که در همین شماره روزنت پیک نت می خوانید. او دراین سرمقاله بدرستی مینویسد که تمام مشخصه های دوران شاه احیاء شده است. قوه قضائیه در پیوند با بیت رهبری و اطلاعات سپاه همان نقشی را دارد که دادگاه  ارتش شاهنشاهی داشت. تازه ترین نمونه حکمی و مضمون اتهاماتی است که در زیر می خوانید:

دادگاه تجدید نظر حکم مجموعا 15 سال و شش ماه حبس برای سه نویسنده‌ی عضو کانون نویسندگان ایران ( رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین(هر دو از اعضای هیئت دبیران کانون و )کیوان باژن ) را تائید کرد. حکم به وکلای آنها ناصر زرافشان و راضیه زیدی ابلاغ شد. آنها متهم بودند به «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» .مصادیق اتهام‌ها نیز عضویت در کانون نویسندگان ایران، انتشار خبرنامه‌ی داخلی کانون، آماده کردن کتاب پژوهشی در باره‌ی تاریخ پنجاه ساله‌ی کانون برای انتشار داخلی، بیانیه‌های کانون، حضور بر مزار جانباختگان قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای جعفر پوینده و محمد مختاری و شرکت در مراسم سالانه‌ی احمد شاملو.

این نوع محاکمه ها و صدور حکم ها کوچکترین تفاوتی با احکامی مشابه که دادگاه های نظامی شاه براساس پرونده های ساواک ساخته صادر می کرد ندارد. حتی در زمینه هائی مثل نمونه بالا کاسه جمهوری اسلامی داغ تر از آش دوران شاه شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 دسامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: