ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 دی  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 12 دیماه

آیا با زبان آقای خامنه ای

می توان مذاکرات سیاسی کرد؟

 
 
 

 

 

توهین و فحاشی هرگز نشانه روحیه و منش انقلابی نیست و این همان نکته ایست که رهبر جمهوری اسلامی آن را درک نمی کند و یا اگر هم میداند و درک می کند، برای جلب توجه بی فرهنگ ترین لایه  های اجتماعی که بعنوان بسیجی و چماقدار روی آنها حساب می کند از این فرهنگ استفاده می کند. از جمله روز گذشته و در تفسیر رویدادهای اخبر بغداد (بمباران پایگاه حشد الشعبی توسط امریکا) و تفسیرهایی که رسانه های خارجی درباره احتمال ادامه این بمباران و کشیده شدن آن به  ایران منتشر کرده اند گفت: "ترامپ غلط می کند....!»

شاید حواریونی که در مقابلش نشسته و عادت به فرهنگ اوباش و زورگیرها دارند از این نوع حرف زدن خوششان بیاید، اما این نوع سخن گفت در حد رهبر یک نظام نیست. این نمونه ها در سخنرانی های رهبر جمهوری اسلامی بسیار است و هر بار نیز چه در دولت خاتمی و چه در دولت روحانی، آنها تلاش کرده اند به نحوی این ادبیات را در خارج از کشور و در مذاکرات بین المللی توجیه کرده و از کنار آن بگذرند. در دولت احمدی نژاد که نیازی به این توجیهات نبود زیرا هر دو باهم از این ادبیات استفاده می کردند.

سخنان روز گذشته آقای خامنه ای همزمان بود با انتشار سخنان حسن روحانی خطاب به امریکا و شخص ترامپ. او گفت:

«آمریکایی‌ها می‌گویند که ما آماده مذاکره هستیم. بسم‌الله، اهلا و سهلا ما نیز آماده مذاکره هستیم. اما به شرط آن که سر نقطه اول بازگردیم و تعهدات و آن چه را که شکانده‌اید را به نقطه اول بازگردانید و بگویید راهمان اشتباه بوده است. اگر به زبان نیز نمی‌گویید در عمل بگویید که کار ما اشتباه بوده، ما آماده هستیم با شما حرف بزنیم و اگر حرفی دارید بشنوید و ما نیز اگر سخنی داریم شما باید آن را بشنوید.»

آیا با آن زبانی که رهبر سخن گفته می شود مذاکره سیاسی کرد؟ حتی اگر امریکا مستقیم هم ایران را تهدید به حمله نظامی کند، ادبیاتی که یک مقام مسئول برای پاسخ به او باید استفاده کند آن نیست که رهبر جمهوری اسلامی استفاده کرده و می کند.

شاید ایشان خواسته باشد تقلید آقای خمینی را بکند. اما نباید فراموش کرد که 40 سال از دوران آن سخنرانی های آقای خمینی گذشته است. ایران دیگر آن ایران 40 سال پیش نیست. جمهوری اسلامی هم آن جمهوری اسلامی سالهای اول بعد از انقلاب نیست. ضمنا آقای خمینی تلاش می کرد به زبان عامه مردم سخن بگوید نه به زبان اوباش. او از برخی صفات و کلمات در دوران انقلاب علیه شاه و رژیم شاهنشاهی و یا در دوران جنگ با عراق در باره صدام استفاده کرد که امروز آن کلمات و صفات نیز منسوخ شده است. ایران امروز فاصله ای نجومی با ایران آن سالها دارد.

جهان امروز حتی ادبیات ترامپ و نوع سخن گفتن او را به تمسخر گرفته است، درحالیکه او حداقل فحش نمیدهد. می گویند آیت الله کاشانی بسیار بد دهان بود و حتی فحش خواهر و مادر می داد. اما هرگز کسی در منبر و یا دیدارهای سیاسی (کاشانی برای دورانی ریاست مجلس را هم برعهده داشت  اما نایب خود را برای اداره مجلس می فرستاد) فحش و توهین از دهان او نشنید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 ژانویه 2020

 
 

اشتراک گذاری: