ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 دی  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

امیدواریم دلیل این "تغافل" همان باشد که حدس می زنیم

باز انتشار مطالب پیک نت

روی برخی سایت ها، بدون ذکر منبع

 
 
 

 

 

در روزهای اخیر، از ما سئوال شده که چرا آمار خوانندگان مطالب خود روی سایت ها و تلگرام ها و فیسبوک های دیگر را جمع نکرده و منتشر نمی کنید؟

این سئوال هم انتشار مطالب پیک نت در رسانه ها و صفحات فیسبوکی و تلگرامی کاربران خارج از کشور می شود و هم رسانه های اینترنتی و گاه مکتوب و غیر اینترنتی داخل کشور که البته سهم داخل کشوری ها بیشتراز سهم خارج از کشوری هاست.

با آنکه ما ترجیح میدادیم بدلیل برخی ملاحظات در این باره سخنی نگوئیم و ننویسم اما برای یکبار هم شده، حداقل در باره رسانه های داخل کشور این چند خط را می نویسیم:

ما میدانیم که برخی رسانه های پرمخاطب داخل کشور که حسابشان از رسانه های حکومتی جداست، مطالب پیک نت را بدون ذکر منبع منتشر می کنند. اما از آنجا که حدس می زنیم این اقدام بر حسب ضرورت برخی ملاحظات امنیتی است، تاکنون به آن اشاره نکرده ایم و بنا هم نداریم بیش از این به آن اشاره کنیم. ما بسیار بعید میدانیم که برای نمونه سایت و کانال "اکونومیست فارسی" این اصل شناخته شده روزنامه نگاری را ندانند که وقتی مطلبی را از رسانه دیگری نقل می کنند باید منبع آن را ذکرکنند. به همین دلیل ما این تغافل (دیدن و دانستن اما به روی خود نیآوردن) را به حساب برخی ملاحظات ناگزیر شرایط و فضای امنیتی داخل کشور می دانیم. برای نمونه مقاله همکار پیک نت "فروزنده فرزاد درباره توطئه در کاخ سفید برای نابودی ایران" که در پیک نت سه شنبه  17 دیماه منتشر شد را کانال اکونومیست فارسی یک روز بعد منتشر کرد که نزدیک به 10 هزار خواننده روی این کانال داشت. و یا سحام نیوز عنوان اول پیک نت پنجشنبه 19 دیماه (سیاست بلاتکلیف نگهداشتن کشور به بن بست رسیده) را یک روز پس از انتشار در پیک نت منتشر کرد که نزدیک به 40 هزار  خواننده روی این کانال داشته است. البته این سایت منبع "پیک نت" را در پایان ذکر کرده است.

ما فکر می کنیم تا همین حد "اشاره" به این که میدانیم اما صلاح نمیدانیم بگوئیم، کافی باشد.

http://pyknet.net/1398/03dey/17/index17.htm


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 ژانویه 2020

 
 

اشتراک گذاری: