ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 دی  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با حضور پوتین در لباس نیروی دریائی

مانور نظامی خیره کننده روسیه

در آستانه ورود صدراعظم آلمان 
 
 

 

 

صدراعظم آلمان "مرکل" در روسیه با پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و پیرامون سه موضوع مذاکره کرد. نخست مسئله انتقال لوله گاز روسیه به آلمان و سپس اروپا، دوم دفاع از "برجام" بعنوان سندی که مانع تولید بمب هسته ای در ایران می شود و بالاخره ختم کشاکش بر سر اکرائین و کریمه که به روسیه ملحق شده است.

یک روز پیش از سفر مرکل به روسیه، پوتین که علیرغم چندین سال خدمت در ارتش سرخ، او را در لباس نظامی ندیده، در لباس ملوانی و روی عرشه یک کشتی نظامی در هوای بسیار سرد، مانور مشترک ناوگانِ نیروی دریایی دریای سیاه و ناوگان نیروی دریایی شمالی روسیه در دریای سیاه را دید.

بیش از 50 شناور، ناو و ناوچه و زیر دریایی و حدود 40 فروند از هواپیماهای جنگنده های میگ 31 کا ، سوخوی30 سی ام، سو24 ام و بمب افکنهای تو95 ، هلیکوپتر و اجسام پرندۀ بدون سرنشین و...  در این مانور شرکت داشته و قابلیت های فوق مدرن خود را بنمایش گذاشتند .

ناوچه ها  با موشکِ "ماسکیت" و "اوتس"  شناورهایی را بعنوان هدف از میان برداشتند.
تقطۀ اوج این مانور استفاده از سلاح ها و تجهیزات نوین از جمله موشکهای "کالیبر" که هم از سطح آب  و هم از زیر سطح یعنی زیر دریایی ها بسمت هدف شلیک و با اصابت دقیق و نابودی اهداف دقت  و توانایی خود را ارائه کردند.

شلیک موشک های مافوق صوتِ هوا به سطحِ "کینژال"(معروف به "خنجر") که به تازگی و برای اولین بار در ساختار رسمی نیروهای دریایی و ارتش روسیه مورد استفاده قرار میگرفتند خیره کننده ترین بخش این مانور دریایی بود.

لازم به ذکر است که موشکهای بی همتای "کینژال" با سرعتی بیش از 9 ماخ ( 9 برابر صوت) و قابلیت رادار گریزی و مسیر نیش عقرب گونه و غیر قابل تصور در یک چشم بر هم زدن اهداف خود را در دریا و خشکی منهدم کردند و از امتحان خود سربلند بیرون آمدند.

در دیداری که ولادیمیر پوتین با بخش مهندسی و طراحی ناوهای نسلِ آینده داشت ، با نمونه ها و طرحهای ناوهای جدید و فوق مدرن نسل آینده مهندسان نیروی دریایی روسیه نیز آشنا و قولِ هرگونه مساعدت در رسیدن به اهداف ایشان را داد .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 ژانویه 2020

 
 

اشتراک گذاری: