محسن هاشمی

حذف بخش بزرگی از جامعه

و خاموش کردن آنها وحدت نیست!

 

همراه جنبش علیه مجلس دستپخت شورای نگهبان
با اخبارسیل درسیستان وبلوچستان

جنبش‌عمومی‌دیگری‌شکل می‌گیرد؟

(پیک هفته ۱۰۹)  23 دی ماه 1398 -  13 ژانویه 2020

 pyknet100@gmail.com


22-21 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


22-21 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


22-21 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


22-21 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


22-21 دی

منتخب اخبار ورزشی


22-21 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 23 دیماه

گوش کنید: سخنرانی برای گروه  های مهاجم و چماقدار

شورشی بزرگتر

از شورش آبان در پیش است

یک فایل صوتی بدست ما رسیده که شامل دو بخش است. این فایل صوتی مربوط به سخنرانی یک مقام سپاهی در یکی از جلسات توجیهی نیروهای مهاجم پیرامون سقوط هواپیمای اوکرائینی است. در بخش اول این سخنرانی، این مقام سعی می کند دولت را در ماجرای سقوط هواپیما مقصر معرفی کند و سپاه را تبرئه و مظلوم و در بخش دوم پیش بینی می کند که اعتراض هائی که در ارتباط با  سقوط هواپیما آغاز شده بسرعت وسیع خواهد شد و باید آماده یک شورش بزرگ بود و با آن مقابله کرد. او در این سخنرانی می گوید فضائی که با ترور قاسم سلیمانی در کشور ایجاد شده بود ازدست رفت و ما بازگشتیم به روزهای پس از 25 آبان. او از کسانی که برای آنها سخنرانی می کند و در واقع برایشان برنامه اعلام میکند می  خواهد که گوش به فرمان رهبر باشند. دراین سخنرانی بار دیگر تئوری نقش نفوذی ها در جنبش اعتراضی کنونی مطرح می شود و سخنران از حاضران می خواهد که نه تنها خود بلکه اعضای خانواده خویش را آماده مقابله کنند و این سخنرانی را چه بصورت صوتی و چه پس از پیاده کردن آن روی کاغذ، در میان آنها پخش کنند. ما بخش اول این سخنرانی را که صغرا کبرائی است برای توجیه زدن هواپیمای اوکرائینی با موشک و تبرئه بخش هوا فضای سپاه حذف کرده و بخش دوم آن را منتشر می کنیم.

خوانندگان فیسبوک پیک نت می توانند این سخنرانی را در تلگرام پیک نت گوش کنند. فیلم بالا مربوط به تظاهرات شب گذشته مردم در میدان صادقیه تهران است.


دو تظاهرات خیابانی با  دو پذیرائی حکومتی!

در ایران، حکومت از دو  شیوه با راهپیمایان و تظاهر کنندگان استفاده می کند. اگر تظاهرات حکومتی باشد مردم را با اتوبوس مجانی به محل می آورد، غذای گرم میدهد، ساندیس پخش می کند و آنها هم بی حال و بی رمق مشتی در هوا تکان میدهند و شعارهائی که جلودارهای بسیج سر میدهند تکرار می کنند و کار تمام می شود. در میان این جمعیت چماقداران حکومتی هم حضور و وجود دارند اما برای همراهی با آنها که به تظاهرات آورده شده و یا آمده اند.

نوع دوم تظاهراتی است که حکومت نقشی در برپائی آن ندارد و بصورت غافلگیر کننده ای با آن روبرو می شود که تازه ترین نمونه اش تظاهرات علیه دروغگوئی حکومت درباره سقوط هواپیمای اوکرائینی است. در اینجا از تظاهر کنندگان و راهپیمان با گاز اشک آور و چوب و چماق و گلوله پذیرائی می شود. اگر از ابتدا هم این تظاهر کنندگان با سکوت به خیابان آمده باشند، پس از این پذیرائی توام با تلفات، خون جلوی چشمشان را گرفته و تند ترین شعارها را علیه کل نظام ومقامات میدهند. حادثه ای که شب گذشته نه فقط در تهران بلکه در همه شهرهای ایران تکرار شد. این فیلم مربوط به شب گذشته در میدان آزادی به طرف مترو شادمان تهران است.


گوینده این سخنان نیز رد صلاحیت شد

حسین نقوی حسینی نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس است. او از جمله چند نماینده اصولگرای مجلس کنونی  است که شورای نگهبان صلاحیت او را برای شرکت در انتخابات مجلس آینده رد کرد. این رد صلاحیت شاید بی ارتباط به سخنانی او درباره پنهان کردن دلیل واقعی سقوط هواپیمای اوکرائینی نباشد! او در این سخنان گفت:  سقوط هواپیمای اوکرائینی قطعا پشت پرده‌هایی دارد. کفتربازی که نیست؛ نمی‌شود به این شکل خطا اتفاق بیافتد. همه حرکات هواپیما در رادار کنترل می‌شود. بعید است خطای عادی انسانی اتفاق افتاده باشد.


با اخبار سیل در سیستان و بلوچستان

جنبش عمومی دیگری شکل می گیرد؟

این عکس از سیل در سیستان و بلوچستان منتشر شده و آنها که این عکس را منتشر کرده اند از عموم مردم ایران خواسته اند تا به دادشان برسند. این تقاضای امداد و یاری رسانی نیز احتمالا به جنبش عمومی دیگری تبدیل شده و در کنار جنبش کنونی علیه دروغگوئی تبدیل خواهد شد و ای بسا به جنبشی وسیع علیه مجلسی که شورای نگهبان با رد صلاحیت ها برای تشکیل آن زمینه چینی کرده است. گوش "کرَ" حکومت و قدرت برای شنیدن صدای مردم، سرانجام کار را به آنجا کشاند که مردم بی اعتماد به رسانه های داخلی و کل حکومت، برای گفتن هر حرف و اعتراض و همدردی به خیابان بیایند


منتخب اخبار روزهای گذشته


با حضور پوتین در لباس نیروی دریائی

مانور نظامی خیره کننده روسیه

درآستانه ورود صدراعظم‌آلمان


پس از سقوط هواپیمای اوکرائینی

3 روز جنگ روانی

روزنامه کیهان با مردم ایران


عنوان اول پیک نت 22 دیماه

آن را که دروغ نگفت
در خانه اش حبس کردند!


نامه شیخ مهدی کروبی به علی خامنه ای

فرمانده کل قوائی که نداند

یا بداند اما دروغ بگوید صلاحیت ندارد


دعوت به مراسم یاد بود در میادین آزادی (یکشنبه)

خشم از دروغگوئی

بر خشم سرکوب شورش آبان اضافه شد


خطبه ای که امروز باید

به یاد رهبر جمهوری اسلامی آورد

این خطبه نماز جمعه آقای خامنه ای در دوران ریاست جمهوری اش، روز گذشته وسیعا در اینترنت منتشر شد. او درباره شلیک امریکائی به هواپیمای مسافربری ایران در اواخر جنگ ایران و عراق سخن می گوید. بسیار هم با هیجان و با بهره گیری از همان ادبیات پرخاشجویانه همیشگی اش سخن می گوید، با استفاده از "غلط کردید"! آن اقدام امریکا محکوم و یک جنایت بود. بسیار خب. برای جنایتی که با سرنگونی هواپیمای اوکرائینی مرتکب شدید و سه روز هم دروغ گفتید چه کسی جز فرمانده کل قوا که شخص رهبر است باید پاسخ بدهد؟ ایشان آن روز خطاب به امریکائی ها که عذرخواهی کردند و گفتند شلیک اشتباه بود گفت، عذرخواهی یعنی چه؟ "غلط کردید!". اگر با همین ادبیات رهبر یکی از کشورهائی که اتباعش درهواپیمای اوکرائینی بودند سخن بگوید و یا خانواده قربانیان سقوط هواپیما همین اصطلاح را در رسانه ها به کار بگیرد چه پاسخی دارید؟


واقعیت همان است که آذرمنصوری میگوید

تا صدا و سیما هست، باد در پرچم

"بی بی سی" و "من و تو" ست!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

"آن را که دروغ نگفت در خانه اش حبس کردند" عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) بود. این عنوان که همراه با فیلم کوتاه سخنرانی میرحسین موسوی علیه دروغگوئی در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد بود روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 24 هزار و 700 خواننده داشت و روی 22 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد. این آمار صرفا مربوط به فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت است و آمار خوانندگان مطالب آن روی سایت ها و فیسبوک هائی که آنها را به اشتراک می گذارند نمی شود.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران