ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 دی  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دوران سانسور سپری شده

زندانی شدن حسین کروبی

و توقیف "انتخاب" یعنی مقابله با واقعیات

 
 
 

 

 

توقیف سایت انتخاب و به زندان رفتن حسین کروبی مدیر مسئول سایت خبری سحام نیوز (وبگاه حزب اعتماد ملی که شیخ مهدی کروبی بنیانگذار آن است) بار دیگر نشان داد که سایت های خبری نمی توانند مرکزیت انتشار خود را ایران قرار بدهند و دم تیغ امنیتی حکومت باشند. این درست همان بی اعتمادی است که به اینترنت ایران وجود دارد و مردم حاضر نیستند از طریق اینترنت داخلی وارد تلگرام و یا هر سایت دیگری بشوند. سایت های خبری که از داخل ایران منتشر می شوند بی وقفه تحت کنترل هستند و در انتظار توقیف و سایت های خارجی هم به زعم حکومت همه ضد انقلابند. این درحالی است که سایت های داخل کشور بسیار هم با احتیاط و با حفظ برخی ملاحظات حکومتی خبر منتشر می کنند. برای نمونه، اگر سحام نیوز نامه شیخ مهدی کروبی خطاب به علی خامنه ای را منتشر نمی کرد، این نامه مثل پیام اخیر فائزه هاشمی از بی بی سی و رسانه های دیگر پخش نمی شد؟

حکومت نمی خواهد قبول کند که دوران سانسور و بی خبر نگهداشتن مردم گذشته است. تکنولوژی این اجازه را نمیدهد هر اندازه هم که شورای سانسور اینترنتی با  نام های مختلف و از جمله "شورای فضای مجازی" راه اندازی شود.

همانگونه که جلوگیری از فعالیت احزاب ناممکن شده و بیش از این ناممکن خواهد شد، چرا که تکنولوژی ارتباطی امکاناتی را برای فعالیت احزاب فراهم ساخته که در گذشته تصور آن هم ممکن نبود. حکومت هیچ چاره ای جز وفق دادن خود با این واقعیت ندارد و کوته بین هائی که هنوز به سانسور می اندیشند، در تاریکخانه تصورات خود زندگی می کنند. فاصله های آه و فغان و قطع اینترنتی کوتاه و کوتاه تر شده است و حکومت هنوز نفهمیده که اعتراض های بی رهبری و فاقد سازماندهی حزبی که به شورش می انجامد ناشی از همین نداشت درک درست از واقعیات زمانه است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 ژانویه 2020

 
 

اشتراک گذاری: