سایت اسپوتنیک به نقل از "پمپئو":

امریکا احتمال حمله پیشگرانه

به‌ مراکز اتمی‌ ایران‌را بررسی‌کرد

 

فرمانده نیروی انتظامی وقت-31 اردیبهشت 90:

ماموران انتظامی نباید

فحش خواهر و مادر بدهند!

(پیک هفته ۱۰۹)  29 دی ماه 1398 -  19 ژانویه 2020

 pyknet100@gmail.com


26-25 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


26-25 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


26-25 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


26-25 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


26-25 دی

منتخب اخبار ورزشی


26-25 دی

منتخب اخبار اقتصادی

اطلاعیه دگراندیشان در ایران

چند دهه حکمرانی، برپایه

تبعیض و بی عدالتی کافی است

این اطلاعیه درباره مهم ترین رویدادهای دو هفته گذشته ایران با امضای شماری از دگراندیشان که عمدتا در داخل کشور هستند و شاخص ترین چهره آن محمدعلی عموئی با سابقه 37 سال زندان پیش و پس از انقلاب است منتشر شده است.

«جنبش های آزادیخواهانه وعدالت طلبانه ی یس ازانقلاب بهمن، از جمله اعتراضات آبان 98 که نتیجه ی بی پاسخ ماندن مطالبات برحق مردم بود، باردیگر با سرکوب خشونتبار حکومت روبه رو شد؛ وبه جان باختن صدها تن از مردم ستمدیده وزخمی و بازداشت شدن هزاران تن از معترضان انجامید. افزون برمطامع زرسالاران سلطه جوی جهانی، سیاست های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی وفرهنگی حاکم بر کشور، در پیدایی این اعتراضات نقش بسیار داشته است. روند رخدادهای هفته های اخیر، درپی اقدام تروریستی دولت آمریکا، ترور سردار قاسم سلیمانی وقربانی شدن دهها تن از مردم درمراسم خاکسپاری او، شهادت 176تن از سرنشینان هواپیمای اوکراینی درپی شلیک موشک های سپاه، انکار ودروغپردازی و نیز پاسخگو نبودن مستمر مسئولان، نشانه بی کفایتی حاکمان جمهوری اسلامی است وکوهی از درد وسوگواری وبی آیندگی بر مردم میهنمان آوار کرده است. ما، ضمن بزرگداشت یاد همه ی این جان باختگان، پیگیرانه خواهان برکناری و محاکمه ی مسببان این رخدادها وآزادی بی قید وشرط بازداشت شدگان اعتراضات اخیرو زندانیان سیاسی- عقیدتی و فعالان اجتماعی هستیم. ما به مسئولان جمهوری اسلامی هشدار می دهیم: چند دهه حکمرانی برپایه ی تبعیض و بی عدالتی ، غارت، گسترش فساد، فقر وفحشا، گسترش شکاف طبقاتی، بی خانمانی، بیکاری، بیماری، اعتیاد و نقض حقوق وآزادی های دموکراتیک کافی است! چند دهه سرکوب، بازداشت، آواره کردن انسانها، شکنجه، اعترافگیری اجباری، دروغگویی، پرونده سازی واعدام فرزندان بی بدیل این سرزمین، همچون فاجعه ی ملی کشتار زندانیان سیاسی در تابستان 67، کافی است! تداوم چنین شیوه هایی جز فراهم ساختن زمینه ی دخالت بیگانگان سلطه طلب وبهره برداری سرسپردگان داخلیشان دستاوردی نخواهد داشت. به باور ما، بدون بازنگری بنیادین سیاست های حاکم بر کشور وجاری شدن اراده و خواست مردم برای برقرای استقلال، آزادی وعدالت اجتماعی، برونرفت از شرایط ویرانگر کنونی ممکن نیست. زنهار پای هستی ایران درمیان است.

 عبدالله مرادی- نسرین نافعی -حسین حسن پور- محمد معظمی- نسرین علوی -پروانه شمیرانی -علی رضا جباری- رُزا انصاری- مهدی پناهی- ژیلا مشعشعی - جمشید لطفی- سیامک طاهری- نزهت حافظی - ناصر طاهری- مصطفی طاهری- مریم محبوب-  محمد علی عمویی- فریبرز رییس دانا -اردشیر زارعی قنواتی احمدپور - ابراهیم منور- عنایت- یوسف پور.»


روزنامه ج. اسلامی:علم الهدا، کداخدائی، ابوطالبی و کوشکی

قوه قضائیه آنها را

تحت تعقیب قضائی قرار میدهد؟


سخنان رهبر در نماز جمعه و نظرات دو کارشناس روس

آیا بزودی فتوای منع تولید

سلاح  اتمی پس گرفته میشود؟


منتخب اخبار روزهای گذشته


نه امریکا و نه آلمان

حاضر به ترک نظامی عراق نیستند!

یونگه ولت - ترجمه رضا نافعی


نخست وزیر جدید و تغییر قانون اساسی

آغاز تحولاتی در روسیه

که رسانه های غربی نمی گویند


عنوان اول پیک نت 28 دیماه

خیز روحانی، در پایان

نماز رهبر، ادامه خواهد یافت؟


این خشونت اگر به جنگ داخلی ختم شود!

فاجعه نهادینه شدن خشونت در جامعه ایران، اختصاص به تهران و یا فلان شهر مرکزی در فلان استان کشور ندارد. آنچه در تالش گیلان در مسابقه چوکا روی داد و در فیلمی که در همین شماره منتشر کرده ایم می بینید در تهران به نوع دیگری روی داده است. در شهریار تهران. یعنی همین فیلمی که بینید. زبان قمه و شمشیر، خنجر و چاقو در اغلب نزاع ها زبان معمول شده است. همان رفتاری که موتورسوارهای بسیج در خیابانها علیه مردم معترض دارند، به نوع دیگری به زبان خود مردم با هم نیز تبدیل شده است. آن لحظه ای را تصور کنید که در ادامه مقاومت حکومت برای تجدید نظر در رفتار و سیاست هایش به شورش کور و شمشیر و قمه به تفنگ و مسلسل و جنگ داخلی تبدیل شود. کوچه به کوچه و خیابان به خیابان. شهر به شهر. بویژه که چاشنی این خشونت فقر و نابرابر و زندگی فقیرانه در برابر زندگی لاکچری یک اقلیت رانت خوار و وابسته به حکومت نیز هست.


کنفرانس خبری وزیر خارجه روسیه درمسکو

شب هول انگیزی که  F-35 های

امریکا در مرز ایران ظاهرشدند


مصاحبه سخنگوی قوه قضائیه

این توپ های خالی

 برای "خودی"ها شلیک می شود

سخنگوی قوه قضائیه در آخرین روز هفته گذشته یک مصاحبه خبری کرد و به خبرنگاران گفت که ترامپ را برای محاکمه به ایران خواهیم آورد!

خبرنگارانی که دراین کنفرانس خبری حضور داشتند اگر هم آشکارا نخندیدند در دلشان پوزخند زدند به این همه توهم و بی خبری از وضع جهان.

باور کنیم که او آنچه را می گوید حداقل خودش آن را قبول دارد؟ و یا این هم بخش دیگری از عوامفریبی و در واقع در خواب نگهداشتن پادوهای بسیج و چماق بدستی است که مسخ این نوع ادعاها هستند. آنها این حرف ها و شعارها را مبارزه با امریکا و امپریالیسم جهانی معرفی می کنند.


 نتیجه 40 سال خشونت حکومتی

وقتی حکومت با زبان زور، چماق، دروغ با مردم سخن می گوید، آن هم نه یک روز و یک ماه و یکسال بلکه 40 سال، نتیجه اش همین خشونتی می شود که از هر گوشه ایران و به هر بهانه ای "سر" باز می کند. حتی در تظاهراتی که خلاف میل حکومت است و با سرکوب مردم کار به خشونت و کشتن و به زندان بردن ختم می شود. این فیلم مربوط به بازی چوکا در تالش است بعد از دادن کارت زرد از سوی داور به یکی از بازیکنان.


سرمقاله 724

حکومت دیگر نمی تواند

مانندگذشته برمردم حکمرانی کند!


کدام جناح ها در ایران

ازسیاستهای ترامپ سود میبرند؟

روزنامه "اینفو اسپربر" – ترجمه "س. کاهر"


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

با 20 هزار و 300 خواننده، عنوان اول پیک نت روز گذشته (شنبه) که تفسیری بود از خیز روحانی در پایان نماز رهبر بیشترین خواننده را روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت داشت. این مطلب را 19 تن از خوانندگان آن نیز روی فیسبوک های خود به اشتراک گذاشتند.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران