گزارش دریافتی

3 روز بحث و کشاکش

برای صدوراطلاعیه سقوطهواپیما

 

تکرارسناریوی گوشت آلوده وارداتی زمان خاتمی

"شیر" هراسی با کدام انگیزه

از صدا و سیما تبلیغ می شود؟

(پیک هفته ۱۰۹)  30 دی ماه 1398 -  20 ژانویه 2020

 pyknet100@gmail.com


26-27 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


26-27 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


26-27 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


26-27 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


26-27 دی

منتخب اخبار ورزشی


26-27 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 30 دیماه

حل بحران های ایران

درگرو نمایش‌موشکی‌اتمی است؟

روز گذشته، علی لاریجانی رئیس مجلس رسما اعلام داشت که طرح پایان همکاری ایران با سازمان انرژی اتمی تهیه شده و برای تصویب دراختیار مجلس است. او گفت که اروپائی ها حاضر نیستند در برجام همکاری کنند و طرح تشدید تحریم ها علیه ایران را می خواهند به اجرا بگذارند  و امریکا هم که از برجام بیرون رفته، بنابراین به چه دلیل باید ایران با آژانس اتمی همکاری کند؟ (نقل به مضمون)

معنای این تهدید که بتدریج به عرصه عمل نزدیک شده، همان جمله رهبر جمهوری اسلامی است که در نماز جمعه گذشته از دهانش پرید اما زود آن را جمع کرد تا لغو فتوای اتمی تعبیر نشود. او درپایان اعلام نظرش درباره برجام، فعالیت اتمی و مذاکره با اروپائی ها گفت "بزودی قوی تر هم می شویم تا دیگر نتوانند جلوی ما دهان باز کنند". (نقل به مضمون)

یک روز پس از ترور قاسم سلیمانی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس روسیه طی تفسیری از این حادثه پیش بینی کرد که ایران بزودی به طرف تولیدات اتمی خواهد رفت و یک هفته پس از آن نیز یک کارشناس و تحلیلگر سیاسی روس نیز در وبسایت "بنیاد فرهنگ استراتژیک" با صراحت بیشتری در همین ارتباط مقاله ای نوشت. مجموعه این پیش بینی ها  و آن اشاره نیمه تمام رهبر در نماز جمعه گذشته، حالا از سوی علی لاریجانی بعنوان یک طرح عنوان شده است. دور از انتظار نیست که مجلس این طرح را تصویب کند تا مسئولیت شرعی از گردن رهبر برداشته شود و گام بلند اتمی برداشته شود. آیا پس از این گام تحریم ها خاتمه خواهد یافت؟ اروپائی ها امریکا را رها کرده و ایران را خواهند چسبید؟ همه همسایگان ایران از بیم سلاح اتمی ایران، باب دوستی را با جمهوری اسلامی باز خواهند کرد؟ تحریم نفتی ایران خاتمه یافته و سیل دلارهای نفتی بلوکه شده در خارج به همراه دلارهای نفت صادراتی به بانک مرکزی سرازیر خواهد شد؟  در یک کلام حل بحران همه جانبه ای که گریبان ایران و نظام را گرفته معطل به نمایش در آمدن یک موشک با کلاهک اتمی در میدان آزادی است؟

گزارش های قبلی:

http://pyknet.net/1398/03dey/29/page/atomi.htm


رهبران جبهه پایداری چه کسانی اند؟

آقا تهرانی با گرین کارت  امریکا

جبهه پایداری را درست کرد!


به این مصاحبه دکتر خزعلی درباره

نماز رهبر، کمتر از 20 نمیتوان داد

دکتر مهدی خزعلی، که تاکنون نه در صف اصلاح طلبان جای داشته و نه در صف اصولگرایان دنبال جایگاهی برای خود گشته، طی سالهای گذشته، گام به گام به سیاستمداری زیرک در جمهوری اسلامی تبدیل شده است. هم رابطه ای خوب با هاشمی رفسنجانی داشت و هم احترام رهبر جمهوری اسلامی را حفظ می کند. بویژه که هرچند گاه یکبار، درباره مهم ترین رویدادهای ایران تلویزیون های فارسی زبان خارج کشور به سراغش می روند تا نقطه نظراتش را درباره آن موضوع روز بگوید. این مصاحبه را تلویزیون ایران اینترنشنال که زمان زیادی از راه اندازی اش نمی گذرد اما جای خود را درایران باز کرده با وی درباره نماز جمعه اخیر رهبر جمهوری اسلامی انجام داد. یک ضرب المثل ایرانی میگوید "عیب او جمله بگفتی، هنرش نیز بگوی" و خزعلی این شعر را درجریان پاسخ به سئوالی که از او کردند برعکس خواند. یعنی هنرش را اول گفت و عیب هایش را در پی آن. عیب هائی که هر دنبال کننده و شنونده آن خطبه نماز جمعه رهبر برای تائید آن تردید به خود راه نمیدهد، مگر ریگی در نعلین و پوتین خود داشته باشد. البته "هنرش" هم کمتر از "عیب"هایش نبود!


برای جلوگیری از افشای فساد

اسناد قراردادهای شهرداری مشهد

ناگهان از روی سامانه آن حذف شد


5 خبر در یک فیلم کوتاه

این فیلم کوتاه از مراسم عکس یادگاری در کنفرانس برلین برای صلح در لیبی، چند پیام پنهان دارد. نخست بی تابی ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای استقبال از پوتین که نشاندهنده روابط ویژه آنها با یکدیگر است، در حالیکه میزبان کنفرانس آلمان است و علی القاعده مرکل باید به این استقبال می رفت. دوم برخورد سرد نخست وزیر انگلیس هنگام ورود پوتین، سوم شکستگی و پیری باور نکردنی که طی دوسال به سراغ اردوغان رئیس جمهور ترکیه آمده است. چهارم رابطه گرم پوتین و ژنرال "سی سی" رئیس جمهور مصر هنگام قرار گرفتن در جائی که برای وی در صف عکس تعیین شده و بالاخره پنجم،  پوتین به عقب برای دست دادن صمیمانه با "اورزولا فوندرلاین" که قبلا وزیر دفاع آلمان بود و اکنون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپاست. تنها کسی که پوتین در صف پشت سر به او دست داد این خانم بود، درحالیکه هنگام ورود، مرکل و پوتین تنها سری به علامت احترام برابر هم تکان دادند. آیا قرار است "فوندرلاین" که می گوید مرکل او را برای دور کردن رقیب از صحنه سیاسی  راهی اتحادیه اروپا کرد تا تلویزیون ها و مطبوعات او را فراموش کنند، جانشین "مرکل" شود و پوتین خبر دارد؟


منتخب اخبار روزهای گذشته


سایت اسپوتنیک به نقل از "پمپئو":

امریکا احتمال حمله پیشگرانه

به‌ مراکز اتمی‌ ایران ‌را بررسی‌کرد


فرمانده نیروی انتظامی وقت-31 اردیبهشت 90:

ماموران انتظامی نباید

فحش خواهر و مادر بدهند!


اطلاعیه دگراندیشان در ایران

چند دهه حکمرانی، برپایه
تبعیض و بی عدالتی کافی است


روزنامه ج. اسلامی:علم الهدا، کداخدائی، ابوطالبی و کوشکی

قوه قضائیه آنها را

تحت تعقیب قضائی قرار میدهد؟


سخنان رهبر در نماز جمعه و نظرات دو کارشناس روس

آیا بزودی فتوای منع تولید

سلاح  اتمی پس گرفته میشود؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

خبر تفسیری مربوط به سخنان رهبر در نماز جمعه تهران (آیا بزودی فتوای منع تولید سلاح اتمی پس گرفته می شود؟) با 18 هزار و 200 خواننده روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (یکشنبه) بود. این مطلب را 19 خواننده آن نیز روی فیسبوک های خود به اشتراک گذاشتند.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران