ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 2 آذر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 2 آذر

سرکوب مردم، ریختن آب

به آسیاب ترامپ و نتانیاهوست

 
 
 

 

 

"هیچ ارزانی بی علت نیست و هیچ گرانی بی حکمت نیست" این ضرب المثل فارسی را می توان تعمیم داد به رویدادهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی. از جمله درباره رویدادهای امروز ایران. پس از 5 روز شورش و محبوس کردن ایران در چهار دیواری بی خبری (قطع اینترنت) حالا اخبار مانورهای نظامی و آمادگی های جنگی می شود. از جمله این اخبار انتقال مرکز فرماندهی نیروی دریائی ایران به بندرعباس است و یا انجام شتابزده یک مانور موشکی و انتشار فیلم آن روی شبکه بوتیوب، رجزخوانی فرمانده پدافند هوائی ارتش مبنی بر این که "دشمنان را از کرده خود پشیمان می کنیم" و یا سخنان فرمانده کل سپاه مبنی بر این که"برای جلوگیری از جنگ فقط ارسال پیام کافی نیست" (لابد باید پیشدستی کرد و حمله کرد!)

این اخبار و نمایش ها و اظهار نظرها، درحالیکه هنوز از زیر آوار شورش 5 روزه چنان بیرون نیآمده اند که جرات کنند اینترنت را باز کنند، با هدف تهدید مردم، ترساندن آنها و یا قدرت نمائی در برابر مردم نیست. آقایان درست حدس زده اند که بازتاب شورش 5 روزه و نفرتی که حکومت با سرکوب مردم آن را تشدید کرد، حمایت وزیر خارجه امریکا از تظاهرات مردم نیست. این حمایت آدرس اشتباه دادن به مردم است. ارزیابی امریکا از شورش اخیر، سقوط پایگاه حکومت درمیان مردم و تشدید این سقوط با سرکوب مردم است و در نتیجه طبیعی است که به این نتیجه برسند که ضربه نظامی به تاسیسات نظامی و اتمی و غیره ایران با واکنش مردمی که زخم حکومت را بر پهلو دارند روبرو نخواهد شد و حتی آن را مقدمه سرنگونی رژیم تصور کنند!

این که همزمان با ورود دو ناو امریکائی به منطقه، آمادگی نظامی و موشکی بگیرند، یک بحث نظامی است اما بحث اصلی اینست که عاقلانه ترین نتیجه ای که از شورش اخیر باید می گرفتند تغییر سیاست های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و تبلیغاتی است و نه تکرار آن کارهای نخ نما شده پس از کودتای 88 علیه مردم. دروغگوئی ها و تلاش برای وارونه جلوه دادن آنچه طی 5 روز گذشت عین بلاهت است و مشاهده این بلاهت از روی اظهار نظرهائی که در توجیه شورش و سرکوب مردم می کنند دشوار نیست! باز هم به میدان آمدن امثال احمد جنتی و احمد خاتمی، باز هم فیلم های ساختگی، مونتاژ شده و فرمایشی صدا و سیما از تخریب و آتش سوزی هائی که قطعا نقش و سهم اصلی در آنها را نیروهای ویژه تخریب سپاه و نیروی انتظامی داشته اند. و این همه، یعنی باز هم ادامه همان روش هائی که مردم را حداقل به این نتیجه خواهد رساند که بگذار پس گردنی را امریکا به آنها بزند! غافل از این که این پس گردنی قطعا برای کشاندن ایران به ورطه یک جنگ داخلی و تجزیر ایران به چند قسمت است. هم ترامپ برای ماندن در کاخ سفید نیازمند چنین ضربه نظامی است و هم دولت کنونی اسرائیل که نخست وزیرش نجات خود از سقوط و رفتن به زندان را در گرو یک جنگ میداند. رزمایش موشکی و آمادگی نظامی خوب است، اما اگر توام با آشتی با مردم و قبول واقعیات نباشد راه به جائی نمی برد و اگر هم ببرد همان جنگ داخلی و تجزیه ایران است.

فیلم نمایش موشکی در لینک زیر

https://ir.sputniknews.com/iran/201911225495435-


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 نوامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: