ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آذر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فشار امریکا برای تشکیل دولتی دلخواه

حزب الله لبنان در بدترین

موقعیت و شرایط قرار گرفته

 
 
 

 

 

تظاهرات مردم در لبنان، عملا حزب الله را دراین کشور در موقعیتی بسیار دشوار قرار داده است. بویژه نظیر همین تظاهرات در عراق نیز با شعار علیه فساد و بی استقلالی دولت ها و وابستگی آنها به جمهوری اسلامی جریان دارد. و این یعنی بسته شدن پشت جبهه حزب الله لبنان.

نخست وزیر لبنان "سعد حریری" استعفا داده و این کشور دولت مستقر ندارد و بحث ها برای تشکیل دولت به نتیجه نرسیده و نمی رسد. از سوی دیگر امریکا فشار می آورد تا دولتی در لبنان بر سر کار آید که تابع استراتژی امریکا در منطقه باشد. این دولت قطعا مختلط با نظامی های طرفدار امریکا در لبنان خواهد بود. از جمله فشارهای امریکا دراین زمینه تعلیق کمک 105 میلیون دلاری به ارتش آن کشور است. نتیجه ای که امریکا از این فشارها می خواهد بگیرد، گرفتن گریبان حزب الله لبنان است.

باید دید رهبر حزب الله لبنان که نشان داده سیاستمداری تواناست، از این محاصره و بن بست چگونه حزب الله را بیرون خواهد کشید. او درتازه ترین سخنرانی اش گفته است:

دولت جدید لبنان باید دولت نجات باشد که نابسامانی مالی و اقتصادی را متوقف کرده و شروع به اقدامات اصلاحی گسترده‌ای همراه با رویارویی با فساد و بازخواست فاسدان کند و مانع از سوء‌استفاده سیاسی خارجی از درد و رنج مردم شود.

 

درعراق نیز هر دولتی که بر آمد اعتراضات خیابانی اکنون مردم عراق باشد، هیچ چاره ای جز فاصله گرفتن از جمهوری اسلامی ندارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 نوامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: