ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 آذر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگاهی به پرسش و پاسخ دانشجوئی علی مطهری

رهبر از روی سر دولت ومجلس

فرمان سهمیه بندی بنزین را داد

 
 
 

 

 

مجلس می رود که به پایان خود برسد. در مجلس آینده جای مطهری خالی می ماند و یا بار دیگر در مجلس حضور خواهد داشت؟ به این سئوال وقتی میتوان پاسخ داد که بدانیم حکومت می خواهد همچنان گذشته به حاکمیت خود ادامه بدهد و یا بالاخره زیر فشار مردم به تجدیدنظرهائی می خواهد تن بدهد.

بهرحال اظهار نظرهای زیر طی دو روز اخیر از سوی علی مطهری بیان و منتشر شده است. البته ما خلاصه آنها را منتشر کرده ایم :

ابتدا در ارتباط با سهمیه بندی بنزین که دستور مستقیم رهبر جمهوری اسلامی بود و حالا می گوید من کارشناس نیستم و مصوبه سران قوا را آوردند ومن تائید کردم. حتی جرات قبول مسئولیت دستور این سهمیه بندی را هم نداشت و ندارد. با همین اظهارات کوتاه مطهری معلوم می شود که اشارات کوتاه حسن روحانی در این باره که در جریان اجرای سهمیه بندی نبودم و وقتی اجرا شد با خبر شدم و یا این که عده قلیلی دست به آتش سوزی و تخریب زدند که در آینده درباره آنها سخن خواهم گفت، چه معنائی دارد.

مطهری در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه تهران گفت:

مجلس از جزئیات و زمان اجرای طرح سهمیه بندی خبر نداشت. اصلا بعد از این جریان نمایندگان می خواستند تصمیم را برگرداند ولی بعد که پیام رهبری آمد این کار انجام نشد.

درباره مسئله بنزین آقای روحانی هم چون می‌خواست بگوید مخالف بودم و به من تحمیل شد...

 گفت که من از زمان اجرا خبر نداشتم وقتی هم دولت اصرار رهبری را دید طرح را آورد

هر قدر هم فشار و توهین باشد ما حرف‌ مان را می‌زنیم. برخی موانع باعث شده از قدرت مجلس کاسته شود. الان فقط کسانی حق راهپیمای دارند که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام می‌کند.

ریشه حوادث اخیر این است که حق اعتراض را برای مردم به رسمیت نمی‌شناسیم هركس اعتراض مسالمت آميز انجام مي دهد سريع او را دستگير مي كنيم.

بخشی از موانع تحقق حقوق شهروندی، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی هستند که اجازه نمی‌دهند این امر تحقق یابد. آنها می‌ترسند و فکر می‌کنند اگر با اعتراضات مقابله کنند، کشور بهتر اداره می‌شود. (خبرگزاری  ایسنا)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 دسامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: