سرمقاله 713

رسوائی بی‌اعتباری صداوسیما

و رقابت ها در اطلاعات سپاه

 

در بازجوئی از روح الله زم

کسانی دستگیر شده‌اند که

ازخود دستگیرکنندگان هستند

(پیک هفته ۱۰۹) 2 آبان ماه  1398 - 24 اکتبر 2019

 pyknet100@gmail.com


اول آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


اول آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


اول آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


اول آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


اول آبان

منتخب اخبار ورزشی


اول آبان

منتخب اخبار اقتصادی

 

عنوان اول پیک نت 2 آبان

نمایش مبارزه با فساد

برای‌رفتن به‌ سوی انتخابات

روحانی روز گذشته (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت در ارتباط با کارشکنی هائی که در داخل کشور علیه برجام کردند و با اسرائیل و امریکا همسو شدند، در ارتباط با نمایشی شدن مبارزه با فساد با هدف رفتن به میدان انتخابات، در ارتباط با پژوهش های دانشگاهی، در ارتباط با جلوگیری از تصویف لوایح چهارگانه مربوط به "فاتف" (که واعظی رئیس دفتر او تلویحا گفته است مجمع مصلحت نظام جلوی تصویب نهائی آن را گرفته) و برخی دیگر از مسائل روز نکاتی را بی آنکه نام کسی را ببرد مطرح کرد. کسانی که اگر از آنها نام هم برده نشود مردم می دانند اشاره به چه کسانی و چه نهادهائی است. او درباره کسانی که حرف های به ظاهر انقلابی و تند می زنند اما حرف های آنها پشتوانه ای ندارد نیز سخن گفت. ما از مجموع این سخنرانی بخش هائی را استخراج کرده ایم که به نکات اشاره شده در بالا مربوط است. این گزیده را در همین شماره پیک نت می خوانید.


سخنان روحانی در جلسه هیات دولت

در داخل کشور نگذاشتند

از برجام به سود مردم استفاده شود


روز گذشته و درارتباط با مارش اربعین

احمد جنتی هنوز به ملکوت نرفته

حرفهائی زد که از این دنیا نیست


راه توده 713 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 713 (پنجشنبه 2 آبان 98)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به ماجرای روح الله زم و رقابت ها و تصفیه ها در اطلاعات سپاه و ضعف مطلب صدا و سیما جمهوری اسلامی در آن حد که مقابل یک کانال تلگرامی به زانو در آمد دارد. بخش سوم و پایانی خاطرات تلگرافچی رضا شاه را نیز دراین شماره می خوانید. در ضمیمه این خاطرات نویسنده خاطرات را هم در شرحی کوتاه معرفی کرده ایم که به دنبال کنندگان خاطرات تلگرافچی رضاشاه توصیه می کنیم حتما آن را نیز بخوانند.

در همین شماره مطالبی می خوانید با این عناوین: دو احتمال در انتخابات آینده مجلس، مخالفان مشی راه توده استدلالهای خودشان را به میدان بیآورند، با تعلل جنبش تغییرات راستگرایان مرتجع دولتمدار می شوند، گردش اقتصادی از تجارت به تولید با گرفتن مالیات ها آغاز می شود، با مطالعه منسجم به جنگ بلاتکلیفی سیاسی باید رفت، انتشار آثار منتشر نشده کارل مارکس، مردم آکوادور در خیابانها علیه حکومت خودکامه، کردهای سوریه در شرایط بغرنج سیاسی و نظامی، استالین دعوت دو رئیس جمهور امریکا برای سفر به آن کشور را رد کرد، از رقابت وتضاد قدرت ها به سود منافع ملی باید استفاده کرد و بالاخره یگانه عکسی که از دفتر حزب توده ایران دردهه 1330 در خیابان فردوسی تهران در مجله خواندنی ها در همان دهه منتشر شده بود.


منتخب اخبار روزهای گذشته


گزارش سال 92- 93 کجاست؟

آقازاده های بورسی

سهمیه‌های رانتی را کامل کرد


با داوری و هدایت روسیه

پایه های یک توافق سیاسی

میان‌ترکیه و سوریه فراهم‌شد


عنوان اول پیک نت اول آبان

7 ساعت گفتگوی محرمانه
پوتین و اردوغان درخانه‌پوتین


پس از فتح شهر توسط ارتش

بشار اسد وارد "ادلب" شد


یک رویداد بی سابقه

سه گزارشگر زن

بازی‌چلسی و آژاکس را گزارش و تفسیر می‌کنند


دوستان قدیمی رئیس جمهور ترکیه

هیچ رهبر و رئیس جمهور و نخست وزیری برای همیشه در این پست مقام نمی ماند. برخی از آنها در همان مسئولیتی که هستند ممکن است بر اثر حادثه، ترور و یا سکته بمبرند، برخی با عزت و احترام بازنشسته می شوند و برخی با آبروریزی مجبور به کناره گیری می شوند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور خودکامه ترکیه نیز یکی از این سه سرنوشت را خواهد داشت و شاید سرنوشت سوم نصیب او شود. روز گذشته این عکس دوران نسبتا جوانی آن در فضای مجازی منتشر شد. عکسی که او را در کنار گلبدین حکمتیار یکی از جنایتکاران افغانستان و رهبر حزب حرکت اسلامی و راشد الغنوشی رهبر اسلامگرایان تند رو تونس نشان میدهد. "بگو با کیستی؟ تا بگویم تو کیستی!»


رئیس کل بانک مرکزی

مردم تحت فشارند

درآمدنفتی 40 میلیارد دلار کم‌ شده


از یک پیام دریافتی

فروپاشی بنگاههای اقتصادی

 از درمان تا خدمات و تولید


عنوان اول پیک نت 30 مهر

بخشی از فاجعه حاکم
همین سخنانی است که می شنوید!


بیست و ششمین فستیوال تئاتر ایرانی

بیست و ششمین فستیوال تئاتر ایرانی از 27 اکتبر (یکشنبه آینده) در شهر کلن آغاز می شود. فستیوالی که بنیانگذار آن زنده یاد "مجید فلاح زاده" بود و پس از درگذشت ناگهانی و غافلگیر کننده وی، همسرش جای خالی او را هم پر کرد و پرچم این فستیوال را برافراشته نگهداشت. کاری دشوار در مهاجرت و به دور از ایران اما همسو و گام به گام با تئاتر در ایران. برای آگاهی از برنامه های این فستیوال مراجعه کنید به جدول برنامه های آن که در همین شماره پیک نت منتشر شده است.

 

سرمقاله 712

رقابت های حادثه آفرین

برای‌تحویل گرفتن بیت‌رهبری!


باد خاورمیانه و تحولات جهانی

در جهت روسیه می وزد!

فروزنده فرزاد


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

مطلب "آقازاده های بورسی، سهمیه های رانتی را کامل کرد" پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته بود. این مطلب روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 11 هزار و 340 خواننده داشت و روی 7 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران