ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 آبان 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مردم عراق خیابانها را ترک خواهند کرد؟

بیانیه های چند منظوره

آیت الله سیستانی و حشد الشعبی

 
 
 

 

 

رئیس‌جمهور عراق گفت با استعفای نخست وزیر و برگزاری انتخابات زود هنگام در این کشور موافق است اما به این شرط که گروهای سیاسی بر سر یک جایگزین برای عادل المهدی نخست وزیر کنونی عراق با هم بتوانند توافق کنند.

آیت‌الله سیستانی، نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار عدم دخالت "بازیگران خارجی" در اعتراض‌های مردم عراق شد.

بیانیه وی در نماز جمعه شهر کربلا خوانده شد. او در این بیانیه، اصلاحات در عراق را "به انتخاب ملت عراق از همه طیف‌های آن" موکول کرد و نوشت "هیچ فرد، گروه، جناح خاص و یا هیچ طرف منطقه‌ای یا بین‌المللی حق ندارد اراده ملت عراق را مصادره و دیدگاه خود را تحمیل کند."

(خطاب این بخش از بیانیه او می تواند به رهبری جمهوری اسلامی باشد) ریختن خون دو طرف، کشور را به جنگ داخلی، هرج و مرج و ویرانی" سوق می‌دهد.

حشد الشعبی که سازمانی است شبه بسیج ایران و در تظاهرات اعتراضی مردم عراق مردم علیه آن شعار داده و حتی یکی از فرماندهان ارشد آن را در خیابان به آتش کشیدند و کشتند، در یک بیانیه شتابزده اعلام کرد

« ما از خواسته های برحق و شعارهای ملی مردم عراق حمایت می کنیم و آماده هستیم جان خود را دراین راه فدا کنیم! به تظاهرات خود ادامه دهید اما مسالمت آمیز.  همانطور که داعشی ها را شکست دادیم، فساد را نیز شکست خواهیم داد .»

عکس : مردم روی یک ساختمان بلند و نیمه کاره در بغداد. بسیار شبیه یکی از عکسهای دوران انقلاب ایران در خیابان انقلاب (شاهرضای پیش از انقلاب)

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 نوامبر

 
 

اشتراک گذاری: