ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آبان 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رسما اعلام شد

آغاز همکاری پلیس روسیه

با ارتش و کردهای سوریه

 
 
 

 

 

شورای رهبری کردهای سوریه با صدور بیانیه ای آمادگی خود را برای مذاکره مستقیم با دولت سوریه با هدف مقابله با تجزیه این کشور اعلام کرد.

در این بیانیه آمده که هدف از مذاکره با دمشق ثابت کردن این مسئله است که تلاش کردهای این کشور برای اداره خود گردان کردهای سوریه تلاش برای جدائی از سوریه نیست.

پیش از انتشار این بیانیه خبرگزاری های روسیه از مذاکرات ویدئوئی وزیر دفاع روسیه "سرگی شایگو" با  فرمانده نیروهای مسلح کرد سوریه "مظلوم عبدو" گزارش دادند. در فاصله این دو خبر، اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواهان تحویل فرمانده نظامی کردهای سوریه به ترکیه شد!!

در مذاکرات ویدئوئی مورد اشاره در بالا رئیس ستاد کل ، معاون اول وزیر دفاع روسیه، ژنرال والری گراسیموف نیز حضور داشتند. توافق بدست آمده در دیدار و مذاکره طولانی روسای جمهور روسیه و ترکیه در تاریخ ۲۲ اکتبر در سوچی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و  سرگی شایگو در این گفتگو بیان داشت که پلیس نظامی روسیه و مرزبانان سوریه امنیت افراد غیر مسلح در ۳۰ کیلومتری از مرز ترکیه و سوریه را تامین می کنند و ضرورتی برای ترک خانه های خود ندارند. امنیت آنها توسط پلیس نظامی روسیه و مرزبانان سوریه تامین می شود.

فرمانده کردهای سوریه نیز گفت که پلیس نظامی روسیه و ارتش سوریه اکنون در مناطق زیادی مستقر شده اند. ما از هیچ کمک و حمایتی به آنها دریغ نمی کنیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 نوامبر

 
 

اشتراک گذاری: