ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آبان 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رفتن رهبر ج. اسلامی

سر قبر طیب حاج رضائی!

 
 
 

 

 

این عکس را یکی از سایت های نزدیک به بیت رهبری از رفتن علی خامنه ای سر قبر طیب حاج رضائی منتشر کرده است. طیب حاج رضائی از اوباش بنام تهران پیش و پس از کودتای 28 مرداد بود که سالها بر میدان تهران حکومت می کرد. می گویند دست او چنان بزرگ و سنگین بود که اگر به صورت کسی می زد، طرف یا کرَ می شد و یا نقش زمین می شد. او درجریان بستن طاق نصرت در جنوب تهران هنگام تولد ولیعهد و در مسیر رفتن شاه به بیمارستانی که ولیعهد "رضا پهلوی" در آن متولد شده بود، با ارتشبد نصیری که هنوز سپهبد بود و ارتشبد  و رئیس ساواک نشده بود بلکه رئیس شهربانی کل کشور بود درگیر شد. نصیری از او خواست که از سر راه اتومبیل شاه کنار برود و طیب قبول نکرد و گفت که میخواهد زیر این طاق نصرت بایستد تا شاه او را ببیند و خلعت بدهد. در این درگیری طیب سرانجام سیلی محکمی به صورت نصیری زد، چنان که او پرت شد در جوی آب. همان زمان اتومبیل شاه رسید و زیر طاق نصرت ایستاد و شاه به طیب بخاطر این استقبال و این طاق نصرت خلعت داد.

این ماجرا مربوط به قبل از شورش 15 خرداد است. درجریان 15 خرداد گویا دار و دسته طیب هم به خیابان آمدند. در این زمان به گفته شعبان جعفری، طیب با برخی درباری ها و نظامی ها از جمله سپهبد ایادی پزشک مخصوص شاه بر سر واردات موز اختلاف داشت. ارتشبد نصیری که حالا رئیس ساواک شده بود

 فرصت را غنیمت شمرد و طیب و برادرش و عده ای از میدانی  ها را باتهام شرکت در شورش 15 خرداد دستگیر کرد.

شعبان جعفری درخاطراتش می گوید که خبر دستگیری طیب را به شاه دادند و شاه دستور داد او را آزاد کنند اما ارتشبد نصیری پیشدستی کرده و طیب را به انتقام آن سیلی تیرباران کرد و به شاه گزارش داد که دستور او دیر  و بعد از تیرباران طیب به وی ابلاغ شد.

در جمهوری اسلامی طیب را تبدیل کردند به "حرُ" صدر اسلام و عزیز شد. چنان عزیز که رهبری جمهوری اسلامی برای فاتحه سر قبر او در شاه عبدالعظیم رفت.

ظاهرا هدفت از این  حضور و فاتحه نه برای باصطلاح شاد کردن روح طیب حاج رضائی، که برای دلگرم کردن طیب های کنونی در جمهوری اسلامی برای روز مبادا بوده است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 نوامبر

 
 

اشتراک گذاری: