ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 آبان 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پایان صبوری محمد جواد ظریف

اگر پولشوئی در کشور نیست

سلطان سکه به چه جرمی اعدام شد؟

 
 
 

 

 

ظریف دیپلماتی است در استدلال مهاجم اما در تحمل فشارها صبور. خصلت اول در مذاکرات خارجی جلوه می کند و خصلت دوم هم در مناسبات دشوار و پرتنش و رقابت  داخلی. اما در احضار اخیرش به مجلس درباره پولشوئی کمی از کوره در رفت و حرف هائی زد خطاب به "در" تا "پنجره" بشنود و بداند که او از پشت پرده آگاه است اما صلاح نمیداند بیش از این پرده را بالا بزند. درست همان روشی که روحانی دارد و در آخرین سخنان در هیات  دولت فقط گفت "خواهم گفت چه کسی مملکت را به تعطیل کشاند!

ظریف در پاسخ به سئوالات نمایندگان مخالفت دولت که دستشان در جیب پولشویان است و منکر پولشوئی در ایران گفت:

« گروه‌های فشاری هستند که در پولشویی منافع دارند و هزاران میلیارد تومان از پولشویی منفعت می‌برند که اگر این نبود، نیاز نبود که قوه قضائیه و دولت ۶۰ صفحه آیین‌نامه برای مبارزه با پولشویی تصویب کند.  اگر پولشویی در ایران نیست و گروه‌های فاسدی پولشویی نمی‌کنند، سلطان سکه به چه جرمی اعدام شد؟»

پس از سخنان ظریف که اشاره ای هم به نظر رهبر جمهوری اسلامی داشت با این جمله "مقام رهبری گفتند که مبارزه با فساد که شروع شود سر وصدای خیلی ها در می آید» بانک مرکزی ابلاغیه ای را منتشر کرد که بموجب آن از این پس هرگونه جابجایی پول‌های مشکوک ناشی از رشوه، پورسانت‌های غیرمشروع یا درآمدهایی که منشأ آن شفاف نباشد، رصد و توقیف خواهد شد.  همچنین تمام دادوستدهای خرد و کلان در بازارهای مسکن، طلا، فرش، خودرو و نظایر آن که احتمال شست‌وشوی پول‌های کثیف در آن وجود داشته باشد، پایش می‌شود و دستگاه‌های مسئول به ارائه گزارش فعالیت‌های مشکوک و توقیف اموال موظف خواهند بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 نوامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: