ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 آبان 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با محمد عطریانفر

اگر مخالفان روحانی کوتاه نیآیند

او صدایش را بلندتر خواهد کرد

 
 
 

 

 

این خلاصه مصاحبه ایست که "نامه نیوز" با یکی از بازداشت شدگان و قربانیان کودتای 88 که در گذشته مسئول امنیتی نیروی انتظامی بود و عضو شورای رهبر حزب کارگزاران است، یعنی "عطریانفر" انجام داده است:

- به نظر شما آقای روحانی این روزها می‌خواهد پیامی به جامعه بدهد؟

- وقتی رئیس‌جمهور به یزد سفر می‌کند، طبیعی است که در مجمع مردم آن شهر از رئیس‌جمهور موفق، نامدار و موثر دولت اصلاحات یاد کند. نیاز به یادآوری نیست که آقای روحانی خود روزی از همکاران آقای خاتمی در دولت اصلاحات بود. اگر آقای روحانی از رئیس دولت اصلاحات نام نمی‌برد، باید سوال می‌شد که چرا رئیس‌جمهور به این مسئله نپرداخت. در رفسنجان هم ایضا. طبیعی است. آقای هاشمی شخصیت برجسته‌ای بود که آقای روحانی خودش را وامدار او می‌داند و سالیان متمادی نزدیک به تقریبا سه دهه آقای هاشمی را در حوزه‌های مدیریتی همراهی کرد.

آقای روحانی نسبت به برخی رویکردهای دستگاه قضایی در حوزه مبارزه با فساد سوال و نقد دارد. نقدش هم به این برمی‌گردد که برخورد با جزئیات و افراد اولا باید عین عدالت و درست باشد و ثانیا مبارزه با فساد و فسادزدایی باید در قالب یک برنامه دنبال شود تا یک برخورد صرف قضایی.

- یکی از نقدهایی که اصلاح‌طلبان به آقای روحانی وارد می‌کنند این است که چرا این قدر دیر چنین سخنانی را به زبان می‌آورد؟ او از همان سال ۹۶ می‌باید به این موضوعات می‌پرداخت، او ۲.۵ سال سکوت کرد و ۱۸ ماه پایانی تازه یادش افتاده است که باید یک سری حرف‌ها را بزند. این نقد را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

سیاست‌ورزی و دولتمردی در ایران به گونه‌ای است که هیچکس از نقد خوشش نمی‌آید. نوعا کسانی که در عرصه قدرت حضور دارند - به‌خصوص بخش‌هایی که موقعیت های محکم‌تری دارند و کمتر مرتبط با قضاوت‌ها و داوری‌های افکار عمومی هستند و هیچ علاقه ندارند کسی آنها را نقد کند یا شفاف برخی مسائل را مطرح کند.

- یک تحلیل درباره آقای روحانی این بود که او یک فرود آرامی در پایان دولت خود خواهد داشت. به نظر شما در ۲۰ ماه باقی مانده لحن نقدهای آقای روحانی آرام‌تر خواهد شد یا تندتر؟

- آقای روحانی حالا‌حالاها وقت دارد. از الان نمی‌توان گفت وضعیت ۲۰ ماه آینده چه خواهد بود. اگر چنانچه آقای روحانی حس کند همه برای رفع مشکلات مردم و پیشرفت کشور کمک می‌کنند، لحنش آرام خواهد شد ولی اگر تصور کند برخی کارشکنی می‌کنند یا همراهی نمی‌کنند یا خلاف‌گویی می‌کنند طبیعی است که صدای او نیز بلند خواهد شد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 نوامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: