ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 آبان 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 23 آبان

اگر اوضاع درک نشود

کلاه سر ملت خواهد رفت!

 
 
 

 

 

عده ای تصور کرده اند چون به انتخابات مجلس نزدیک شده ایم، روحانی دهان گشوده تا تنور انتخابات را گرم کند. این غیر سیاسی ترین و گمراه کننده ترین نظری است که در باره رویدادهای جاری در ایران و از جمله در ارتباط با سخنرانی روحانی در یزد و رفسنجان گفته می شود. شاید شماری عادت کرده باشند به بی زحمت پیگیری وقایع و راه یافتن به عمق آنها سخن بگویند و متاثر از فضای حاکم بر معیشت و زیر فشار تبلیغاتی آنها که در کمین بدست گرفتن دوباره سکان ریاست جمهوری هستند نظر بدهند، اما متاسفانه عده ای که خود را اهل سیاست می دانند هم دراین "برکه" شنا می کنند. با صراحت باید گفت "اوضاع به گونه ای دیگر است" و بقول اخوان ثالث در شعر زمستان "فریبت میدهد، بر آسمان این سرخی بعد از سحرگه نیست...". شاید عده ای براین تصور باشند که کار حکومت تمام است و سقوط قریب الوقوع، بنابراین نان به تنور انتخابات نباید چسباند و مانع سرعت سقوط شد! این دیگر فریب خود در عین خوش خیالی است. نباید اجازه داد بقول پروین اعتصامی "ما را به رخت و چوب شبانی بفریبند!"

 بخوانید و گوش کنید حرف های امام جمعه ها را که هر جمعه مثل یک دسته همآهنگ "کُر" آواز گوشخراش علیه دولت می خوانند. همانها که باعث و بانی روی کار آمدن احمدی نژاد شدند و کودتای 88 را تائید و حمایت کردند و همچنان از ادامه حصر موسوی و کروبی دفاع می کنند. دنبال کنید دهها سایت و روزنامه ای را که پای منبر صدا و سیما علیه هر گامی که دولت در این 6 سال برداشت در دستگاه مخالف نوحه یاس خواندند. با "برجام" در داخل همان کردند که ترامپ از خارج کرد و اکنون هم با گرفتن جلوی پیوستن ایران به "فاتف" قصد قفل کردن سیستم بانکی مملکت را دارند تا بلکه یک شورش علیه روحانی بتوانند ترتیب بدهند. آنها از پشتوانه 25 در صد ثروت و پول غارت شده از مردم و مملکت که دراختیار دارند برخوردارند. مشکل آنها شخص روحانی نیست، مشکل انها فضائی است که او برای افشای دزدی ها، افشای مانور سیاسی مبارزه با فساد با هدف رهبر کردن و یا رئیس جمهور کردن ابراهیم رئیسی، همین اندک فضای سیاسی باز کشور و ...است. خیزی که دولت سایه (مرکب از دار و دسته "جمنا" به رهبری سرتیپ ذوالقدر جانشین سابق فرمانده کل سپاه و نماینده تام الاختیار اطلاعات سپاه در قوه قضائیه، اطلاعات سپاه به رهبری "حسین طائب"، علم الهدا و رئیسی...) در دیماه 96 در مشهد با شعار مرگ بر روحانی برداشتند و ناکام ماندند، می خواهند سازمان یافته تر تکرار کنند. این بار با مجلس آینده و  اعلام عدم کفایت روحانی و تظاهرات سازمان یافته در حمایت از آن. عمیق تر بیاندیشیم به پیشنهاد فرمانده پدافند غیر عامل که میگوید باید به مردم اجازه تظاهرات علیه تنگناهای معیشتی را داد! (عنوان سخنان او در صفحه اول پیک نت همچنان قابل دسترسی است)

نباید اجازه داد از دل فضای تیره و تاری که بر مملکت حاکم است، همانهائی دوباره مجلس و ریاست جمهوری را در دست بگیرند که باعث و بانی فاجعه کنونی در ایران هستند. پایان دوره ریاست جمهوری خاتمی را یکبار دیگر مرور کنید و فضای تیره ای که علیه او در دانشگاه ها بوجود آورده بودند. احمدی نژاد آمد که فضای سیاسی باز کند؟ آمد که جلوی فساد حکومتی را بگیرد؟ آمد که روزنامه ها را آزاد کند؟ احزاب را آزاد کند؟ و ؟؟؟؟ خیر. درست برای اهداف خلاف این بر سر کار آورده شد و با یک کودتا هم بر این مسند حفظ شد. نگاه کنید به احزابی که در دوره او منحله اعلام شدند، روزنامه هائی که بسته شدند، بانکهائی و موسسات اعتباری که باز شدند و پول مردم را بالا کشیدند. مار گزیده، خیلی کم عقل باید باشد که یکبار دیگر انگشت خود را در سوراخ مار کند! انگشت گزیده خود در انتخابات 84 و 88 را به یاد آوریم. بجای تفسیرهایی خوش خیالانه، فشار بیآوریم به حکومت برای انتخاباتی که از دل آن مجلس بهتر از مجلس کنونی در آید.

دو فیلم بالا از سخنان روحانی پس از بازگشت از سفر یزد و رفسنجان را هم گوش کنید.   1    -   2


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 نوامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: