ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 مهر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نتیجه سهمیه بندی های حکومتی

نورچشمی های سفارشی

سهم شیر را در دانشگاهها می برند 
 
 
 
 

 اکثر صندلی های رشته های پر متقاضی گروه علوم پزشکی در دانشگاه های کشور بین دانشجویان سهمیه ای تقسیم شده است. این تصرف رانتی امسال بیش از سالهای گذشته بود و به همین دلیل فغان دانشجویان و برخی مقامات نیز بر آمده است.
واقعیت اینست که طی سالهای گذشته اعتبار فارغ التحصیلات پزشکی ایران حداقل در خارج از کشور بشدت کاهش یافته است و این درحالی است که پزشکان ایرانی شاغل در کشورهای اروپائی و امریکا بدلیل دانش به روز و دقت معاینه زبانزده بوده اند.
بشیر خالقی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از قانون سهمیه اعضای هیأت علمی گفته است: بر اساس اطلاعات رسیده در سال گذشته حدود 70 درصد از دانشجویان دندانپزشکی با سهمیه در دانشگاه‌ها پذیرفته شده‌اند. حتی افرادی برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های نامعتبر برخی از کشورهای خارجی مراجعه می‌کنند و با دور زدن قانون و طی کردن دوره کوتاهی از تحصیل برای ادامه دادن تحصیل‌شان به داخل کشور منتقل می‌شوند. برخی از این افراد فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها هستند. افزایش ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی کمکی به رفع این معضل نمی‌کند زیرا فرزندان بیشتری از اعضای هیأت علمی جذب خواهند شد.
نه این نماینده مجلس و دیگر منتقدان حکومتی این وضع آشفته جرات نمی کنند بگویند که سهم شیر را از سهمیه ها بسیج و حراست ها و نورچشمی های سفارش شده می برند. تا حدی که بیش از 60 درصد دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی بر اساس سهمیه وارد دانشگاه‌ها می‌شوند و سهمیه آزاد در رشته‌های پزشکی در کشور به زیر 40 درصد رسیده است.
این وضعیت در سه رشته پر متقاضی دندانپزشکی، داورسازی و پزشکی وجود دارد . همه نگران سقوط کیفیت آموزش دانشگاهی اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 سپتامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: