ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 مهر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه ظریف پس از بازگشت از نیویورک

پیشنهاد تازه ایران

دیدار روحانی با سران 1+5 است!

نخست وزیر انگلستان، صدراعظم آلمان، رئیس جمهور امریکا،

رئیس جمهور روسیه، رئیس جمهور فرانسه، رئیس جمهور چین و رئیس جمهور ایران

 
 
 

 

در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل با چند تن از اعضای کنگره آمریکا تلفنی صحبت کردم. آنها به من تلفن زدند و چون حضور من در نیویورک کوتاه بود، این امکان نبود که وقتش را هماهنگ کنیم که آنها برای دیدار حضوری به نیویورک بیایند.

ما شرطمان برای دیدار نه بین آقایان روحانی و ترامپ بلکه سران 1+5 با آقای روحانی، این بود که ابتدا تحریم ها باید لغو شوند. آقای ترامپ هم نه اینکه گفته باشند بعد از دیدار تحریم ها لغو می شود ، بلکه مایل بود بیشتر دیدار انجام شود و می‌گفتند این امکان هم هست که بعد از دیدار تحریم‌ها رفع شود.

اروپایی ها نتوانستند به تعهدات خود در برجام و همچنین به تعهداتی که بعد از خروج آمریکا از برجام ارائه کردند عمل کنند، آنها فکر می کنند راه حل مشکلاتشان این است که ما با ترامپ مذاکره کنیم. آنها در اجرای تعهداتشان مشکل دارند. آنها باید برای حل این مشکل شان راه حلی پیدا کنند. ما آمادگی نداریم اقتصاد مردم و آینده مردم مان را در گرو یک دیدار نمایشی با رئیس جمهوری قرار بدهیم که تاکنون به تعهدات خود پایبند نبوده است.

ما همواره اعلام کرده‌ایم اگر آمریکایی ها می‌خواهند این توفیق را داشته باشند که با جمهوری اسلامی ایران طرف صحبت شوند باید به تعهدات خود بازگردند و تحریم ها را متوقف کنند. معتقدیم راه جلوگیری از تشدید تنش در منطقه آنست که به جنگ یمن پایان دهند.

(گروه پنج به علاوه یک، از 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه) و آلمان تشکیل شده است)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 سپتامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: