ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 مهر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اوضاع درعراق بحرانی است

تظاهرات مردم در بغداد

و بسته شدن کنسولگری عراق در مشهد

 
 
 

 

 

وضع در عراق متشنج است. گروهبندی در داخل دولت از عرصه سیاسی عبور کرده و به عرصه نظامی کشیده شده است. پاره ای از مقامات نظامی موافق دوری از ایران و نزدیکی به جهان عرب هستند و دراین میان بر سر خلع سلاح و پیوستن بسیجی که سپاه قدس در عراق سازمان داد و نامش "حشد الشعبی" است به ارتش عراق بحث ها بالا گرفته است. بویژه که در دو هفته گذشته پایگاه های حشد الشعبی مورد حمله هوائی و زمینی قرارگرفته است. دولت میگوید این حملات کار اسرائیل است اما بعید نیست که از داخل خود عراق هم این حملات سازمان داده شده باشد.

روز گذشته مردم معترض به خیابانها بغداد آمدند و نیروهای امنیتی به سوی آنها تیراندازی کردند که گزارش شده 2 تن کشته و عده ای مجروح شده اند. انگیزه و دلیل به خیابان آمدن مردم اعلام نشده است.

همچنین خبرگزاری فرانسه در آستانه "مارش اربعین" در کربلا که گفته شده تاکنون یک و نیم میلیون ایرانی برای شرکت در آن ثبت نام کرده اند گزارش داد که  کنسولگری عراق در مشهد روز گذشته بسته شد.

وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که دلیل بسته شدن کنسولگری این کشور در مشهد ضرب و شتم دیپلمات های عراق این کنسولگری بوده است. در خود مشهد، مردم روی خوشی نسبت به مسافران عراقی ندارند و معتقدند که آنها برای عیاشی به مشهد سفر می کنند و نه زیارت امام رضا.

(عکس: تظاهرات در بغداد و ساختمان کنسولگری عراق درمشهد).

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 اکتبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: