ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 مهر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

احتمال درگیر شدن مردم خشمگین عراق با مسافران اربعین

شعارهای شورش مردم عراق

علیه ج. اسلامی و حشد الشعبی

 
 
 

 

 

در عراق مردم علیه فساد حکومتی سر به شورش برداشته اند. کانون این شورش بغداد است و تاکنون آمارهای متفاوتی درباره کشته شدن تظاهرات کنندگان بر اثر شلیک نیروهای ضد شورش حکومتی منتشر شده است، از 18 کشته تا 50 کشته.

رسانه های جمهوری اسلامی، بویژه صدا و سیما عمدتا روی بسته شدن مرزهای ایران و عراق و مختل شدن "مارش اربعین" در کربلا متمرکز مانده اند و لابلای خبرهای بسیار مختصری که دربارش شورش مردم منتشر می کنند، اشاره به شورش علیه فساد و اختلاس حکومتی نمی کنند تا سرود یاد مردم ایران ندهند. همزمان با این سانسور، خبرسازی و جعل خبری نیز مانند همه موارد گذشته جریان دارد. اشاره به توئیت هائی می کنند که از عربستان ارسال شده و مردم را تحریک به شورش کرده اند، به نقش اسرائیل علیه دولت عراق اشاره می کنند. شاید این موارد هم جدی باشد، از جمله از سوی اسرائیل که مخالف حل مناقشه میان عربستان و ایران  است، اما تا نباشد زمینه ای درمیان مردم، هیچ پیام و توئیت و دخالتی نمی توانند مردم را به خیابان بیآورد، آنهم برای رفتن مقابل گلوله.  در این میان آنچه که مستقیما به ایران و به جمهوری اسلامی مربوط می شود کوچکترین اشاره ای نمی کنند. به این که دراین تظاهرات مردم علیه جمهوری اسلامی و حشد الشعبی هم شعار می دهند و اتفاقا این شعارها روز به روز در حال گسترش بیشتری است. تنها روزنامه ای که به این واقعیت اشاره معکوس کرده روزنامه کیهان است که دیروز نوشت:«تظاهرات مردم عراق که علیه فساد دولتی برگزار شده بود توسط دشمن به شعارهای هدفمند علیه حشدالشعبی و ایران مبدل شد.»

 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای عملا به دخالت درعراق ادامه داد و نوشت:

«دولت و ملت عراق با همکاری همه گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌ها به ویژه مراجع عظام تقلید و دیگر رهبران دینی، مذهبی و سیاسی برای آرام کردن فضای ملتهب کنونی وارد عمل شده و اجازه تداوم برخی تحرکات را که به ضرر ملت عراق بوده و باعث سوء استفاده بیگانگان خواهد شد نخواهند داد.

وزارت امور خارجه با تاکید بر اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین سید و سالار شهیدان و ضرورت برگزاری شکوهمند این کنگره عظیم، از عموم مردم متدین ایران و عاشقان اهل بیت (ع) درخواست می‌نماید سفر خود به عراق را تا آرام شدن شرایط در آن کشور به تاخیر انداخته و به هشدارهای مسئولین سیاسی و امنیتی اربعین توجه کامل داشته باشند.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 اکتبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: