ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 مهر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وبلاگ "آینده ما" از مرز دهسالگی گذشت!

 
 
 

 

 

در سپتامبر 2009 روزی که " اینده ما " پای به عرصه انتشار نهاد، . بیست سالی از فرو ریختن دیوار برلن و 18 سال از فروپاشی اتحاد شوروی گذشته بود. گرچه  بهاری فرانرسیده بود اما دیگر یخ ها شکسته  بود. رکود اقتصادی سالهای 2007 – 2008 بگونه ای انکار ناپذیر نشان داد که  تاریخ به پایان نرسیده و نبرد کار و سرمایه همچنان مهمترین عامل تعیین کننده روند تاریخ است.  

همزمان با این رویداد ها انقلاب رسانه ای  نیز جهانگیر شده بود و هرکس می توانست با استفاده از این  امکان به میدان آید و گوئی پرتاب کند.  

"انسنسبرگر" نویسنده و متفکر آلمانی می گوید: " اسباب حکومت فقط سرمایه، کارخانه و اسلحه نیست، بلکه تسلط بر مغز هاست که مشخص می سازد برده کیست و برده دار کیست."  او می گوید "ابزار تسلط بر مغز ها رسانه ها هستند. رسانه ها هستند که بر ذهنیت عمومی حکومت می کنند".

این سخن داهیانه انسنسبرگر برای من که بیش از چهار دهه در عرصه رسانه ای کار کرده  و روزانه با آگاهی و دقت ویژه  شگرد ها و فوت و فن های چگونگی تسلط بر مغزها را در سازمانهای رسانه ای غرب  دنبال کرده و آموخته بودم هم واقعیتی بود روشن تر از آفتاب و هم پاسخی بود به پرسش معروف و همیشگی :" چه باید کرد؟".

آنچه به ویژه مشوق آغازین من برای برداشتن این گام بود یاری های مشخص  و موثر دو تن از هم اندیشان با تجربۀ دیرینم  بود .  

 وبلاگ " آینده ما" با این شعر که در عین حال می توانست معرف راه و رسم آن باشد آغاز به کار کرد:

"نه شبم نه شب پرستم" ،

نه اردم را بیخته

و نه  الکم را آویخته ام.

با گلی در دست

 و سرودی بر لب

به پذیرۀ داد می روم

که بی " داد"

جهان بیدادگاه است".

 

 راه " آینده ما" مشخص بود. در پی استقرار عدالت بودیم و هستیم: عدالت اجتماعی .

این تارنما در عین حال کارنامه تلاش های مستمری است برای شناساندن  غارتگران، زورمندان و زرسالاران جهان و بر ملا ساختن شیوه های امپریالیستی آنان برای تسلط بر جهان. شیوه ای که من برای روشنگری گزیدم  ترجمه نوشته های روزنامه نگاران پیشروغرب با گرایش به تحقق جهانی عدالت اجتماعی و انعکاس نظرات آنها در باره رویدادهای جهانی با تکیه بر مسائل ایران و  مناطق پیرامون آن بود.  

 

. این تارنما  در عین حال کارنامه پیکاری رسانه ای من بود و هست در این سالها. من در این تارنما تا کنون بیش از هزار و صد  مقاله و تفسیر از رسانه های ضد امپریالیستی آلمانی زبان ترجمه و منتشر کرده ام  و تا کنون از پنج قاره و 24 کشور جهان، نزدیک به 5 میلیون بار به این تار نما مراجعه شده که بنا به آمارموسسه Wordpress  مراجعه کنندگان به آن اکثرا از ایران بوده اند. از این رو از تایید دوستان، رفقا و همرزمانم سپاسگزارم که با تداوم دهساله  از تلاش و توان محدود من حمایت کردند و با مِهر و یاری های  خود درستی کارم را موردتایید قرار دادند. رضا نافعی


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 اکتبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: