ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 مهر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 21 مهر

رمز "سرخه ای" میان روحانی

و برادرش در مذاکرات اتمی

 
 
 

 

 

در لابلای اخبار مربوط به برجام، شلیک موشک به نفتکش ایرانی، سفر نخست وزیر پاکستان برای پادرمیانی بین ایران و امریکا، فشار دولت به صدا و سیما برای دست کشیدن از دروغگوئی و مخالفت با دولت، بازگشت شتابزده آنها که برای مارش اربعین به کربلا و نجف رفته بودند و دهها خبر دیگر، از قول وکیل حسین فریدون (برادر روحانی) که در مذاکرات منجر به برجام نقش رابط مستقیم روحانی با گروه ایرانی مذاکره کننده را داشت اعلام کرد که دادگاه تجدید نظر حکم صادره (زندان) علیه موکل وی را تائید کرده است. او اضافه کرد:

"معتقدم که موکل من بی گناه است و ایرادات بسیار جدی هم به لحاظ شکلی و هم به لحاظ ماهوی به رای صادره وارد است. حتی یک ریال مستقیم یا غیرمستقیم به حساب آقای فریدون وارد نشده و یک ریال آقای فریدون در این پرونده از بانک پولی دریافت نکرده است."

معلوم نیست پشت صحنه چه گذشته که ناگهان گریبان حسین فریدون را گرفتند اما این نکته پنهان نیست که وی در جریان مذاکرات اتمی با رمزی که بین خود و روحانی به زبان "سرخه ای"  سمنان (زادگاه خانواده روحانی) که ریشه هائی در زبان پهلوی دارد ساخته بود، از محل مذاکرات اطلاعات را مستقیم به روحانی میداده و دستوراتی را برای ابلاغ به تیم مذاکره کننده می گرفته است.  شنودهای اسرائیل و امریکا و انگلیس و هیچ کشور دیگری در خارج و  سپاه و بیت رهبری در داخل  نمی توانستند از این رمز سر در آورند و به همین دلیل محدود شده بودند به گزارش های محرمانه ای که خود روحانی به رهبر میداد. این تدبیر موجب شد تا هیچکس خارج از تیم مذاکره کننده اطلاعاتی درباره آنچه در اتاق های دربسته مذاکرات می گذشت با خبر شود و به همین دلیل دست سازمان های جاسوسی خالی ماند.. در آستانه و یا در پایان مذاکرات منجر به برجام، گریبان حسین فریدون را نه باتهام گزارش های رمزی اش به روحانی بلکه متکی به یک پرونده مالی، ابتدا از کنار روحانی حذفش کردند و سپس تحویل دادگاهش دادند و حالا با حکمی که صادر کرده اند باید برود زندان. ما هیچ قضاوتی در باره دادگاه و پرونده مالی نداریم، اما معتقدیم که نقشی که وی در مذاکرات اتمی و رابطه مستقیمش با "روحانی" نقش اصلی را در این ماجرا داشته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 اکتبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: