ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 مهر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 24 مهر

پشت پرده پروژه "آمد نیوز"

و "زمَ شو" بزودی آشکار می شود

 
 
 

 

 

تنها 48 ساعت پس از "زمَ شوُ" یا پروژه "آمد نیوز" به کارگردانی اطلاعات سپاه، حاشیه های ماجرای ظاهر شدن روح الله زم، بنیانگذار کانال "آمد نیوز" با عینک سیاه غواصی در قسمت عقب یک اتومبیل سواری در تهران به متن تبدیل شد. حالا اطلاعات سپاه باید اعلام کند از کدام نهادهای حکومتی اطلاعات درست و غلط به روح الله زم رسانده میشده است؟ علی مطهری در همین ارتباط دیروز گفت:

«قطعاً باید مشخص شود منابع خبری «زم» چه کسانی و احیاناً چه نهادهایی بودند. اخباری که آمدنیوز منتشر می‌کرد نشان می‌داد که از درون نظام اطلاعاتی به او میرسد و این اخبار از درون نهادهای حکومت به آنجا ارسال میشده است.

باید مراقب باشند اتفاقاتی مانند اتفاقی که برای مازیار ابراهیمی و همکاران او افتاد (کسانی که زیر شکنجه مجبور به اعتراف دروغ ترور دانشمندان اتمی شدند) در اینجا هم رخ ندهد. با معرفی منابع اخبار زم، بسیاری از مسائل روشن خواهد شد.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس نیز دیروز گفت:

«نباید به سمتی برویم که به طور قطره چکانی اطلاعاتی از روح الله زم گرفته و در راستای تخریب یک فرد یا جریان سیاسی از آن استفاده کنیم، بلکه باید به دنبال سرچشمه اصلی باشیم.

گروهی در داخل کشور که دسترسی قوی به اطلاعات داشتند، اسرار و اطلاعات کشور را که امانت بود و صرفا در سطوح حاکمیتی از آن ها استفاده می شد، در اختیار او قرار داده و بعضا برای تسویه حساب های سیاسی نیز از او استفاده می کردند.»

روزنامه فرانسوی لیبراسیون نیز نوشت که ایران دو هفته پیش از پلیس اینترپل خواسته بود روح الله زم را که متهم فساد در یک قرارداد نفتی است تحویل ایران بدهد.

از سوی دیگر، قطعا این مانورهای اطلاعات سپاه که با کشف شبکه ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شروع شد و حالا به ماجرای "زمَ شو" کشیده شده، نوعی میتواند ناشی از  رقابت ها و تصفیه های درون نهادهای امنیتی و سپاه باشد.

 این مانورها در جمهوری اسلامی سابقه دار است. از جمله ماجرای اعتراف گیری از بازداشت شدگان متهم به ترور دانشمندان اتمی در دورانی که مصلحی وزیر اطلاعات بود و یا ماجرای فرار فرج سرکوهی به ترکمنستان و ظاهر شدنش در فرودگاه مهرآباد که بعدها معلوم شد او را از زندان به فرودگاه مهرآباد برای آن نمایش ها و اعترافات برده بودند. روزهای زیادی برای فاش شدن ماجرای آمد نیوز و در تهران ظاهر شدن روح الله زم نباید منتظر ماند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 اکتبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: