ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 شهریور  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

برای ورود به صحنه سیاسی

دیدارهای مکرر با ناطق نوری

تاکنون هیچ نتیجه ای نداده است

 
 
 

 

 

اصلاح طلبان مشکل رهبری ندارند اما آن که نقش رهبری اصلاحات را دارد در حصر خبری و دیداری و در محاصره حکومتی و امنیتی برای قطع ارتباط با او. صحبت از محمد خاتمی است.

اصولگرایان مشکل نداشتن رهبر دارند. همه شان آزادند هر کاری که دلشان بخواهد بکنند. کادرهایشان هم بر خلاف کادرهای اصلاح طلب زیر فشار حکومتی و ممنوعیت های خبری نیستند.

جمع بندی این وضع اینگونه است که اولی ها می کوشند خاتمی را از حصر خبری در آورند و دومی ها می کوشند یک رهبر شناخته شده در جامعه پیدا کنند که مقبولیتی هم در میان مردم داشته باشد. به همین دلیل آنها تاکنون بارها به دیدار علی اکبر ناطق نوری رئیس مجلس پنجم و رئیس سابق و معترض بازرسی در بیت رهبری رفته اند که حداقل تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری 88 و تجدید ریاست جمهوری احمدی نژاد رابطه ای نزدیک با رهبر جمهوری اسلامی داشت و مناسبات حسنه اش را هم با هاشمی رفسنجانی حفظ کرده بود. اخلاق لوطی منشانه ناطق نوری و سابقه حضورش در انقلاب و در جمهوری اسلامی وزنه ای نیست که به این آسانی اصولگرایان بتوانند برآن چشم ببندند. به همین دلیل برای چندمین بار اخیرا به دیدار او رفتند تا بلکه راضی شود و رهبری اصولگرایان را قبول کند. حسن غفوری فرد از رهبران اصولگرا در باره این دیدار گفته است:

ما خیلی با آقای ناطق نوری صحبت کرده‌ایم. امروز صبح هم با ایشان صحبت کردیم. ما بارها از ایشان خواهش کرده‌ایم، اما به هیچ وجه راضی نمی‌شوند. ایشان بعد از انتخابات سال ۷۶ گفت که بعد از این دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نمی‌کنم و پای حرف خود ایستاد. به نظر من اگر آقای ناطق الان بیاید خیلی می‌تواند به وحدت کمک کند. چون وحدت همیشه یک محور و بزرگتر می‌خواهد. نظر ما این بود که آقای ناطق برای ریاست جمهوری شرکت کند. البته اگر حتی رئیس جمهور هم نشود مهم نیست. آقای مهدوی کنی مسئولیتی نداشت؛ ولی محور وحدت – اصولگرایان- بود.»

ناطق نوری نه تنها زیر و بم اصولگرایان را می شناسد و با نوسان های آنها برای جسبیدن به صندلی و زیر پاگذاشتن هر قول و قراری آشناست، بلکه با ساختار بیت رهبری و خلق و خوی علی خامنه ای نیز خوب آشناست. به همین دلیل اگر هم تصمیم بگیرد وارد صحنه شود باید خیالش از این دو جبهه مطمئن شود. بویژه از ناحیه بیت رهبری که باید دست او را برای تشکیل یک دولت مستقل از بیت رهبری باز بگذارد. هنوز که چنین دورنمائی از ناحیه هر دوجبهه آشکار نیست و به همین دلیل ناطق نوری هم هیچ درخواستی را برای ورود به صحنه قبول نمی کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: