ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 شهریور  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 5 شهریور

مخالفان مذاکره بهتر است

پنبه را از گوششان در آورند!

 
 
 

 

 

هنوز حاضران در اجلاس گروه 7 پا به پله‌های هواپیما برای بازگشت به کشورهایشان نگذاشته بودند که حدس و گمان‌ها پیرامون برخی توافق‌ها بر سر ایران جنبه خبری به خود گرفت. اجلاسی که مهم ترین دستور کار آن مسئله تحریم‌های ایران و مذاکره با ایران بود و حضور ظریف در اتاق حاشیه اجلاس مهم ترین رویداد آن تا پیش از پایان جلسه و راهی شدن هرکس به کشورش.

مکرون که عملا ابتکار عمل در اتحادیه اروپا را از دست صدر اعظم آلمان درآورده و بسیار چابک تر از صدراعظم آلمان در عرصه جهانی فعال است، پس از اجلاس گروه 7 در یک کنفرانس خبری گفت:

از روحانی خواستم تا با ترامپ صحبت کند. امیدوارم بزودی این اتفاق بیفتد. با ترامپ هم به این نتیجه رسیدیم که ایران باید به تعهدات برجامی خود پایبند بماند و در جهت دستیابی به سلاح هسته‌ای حرکت نکند» (دو تعهدی که ایران در برجام داده بود و ظاهرا این ترامپ بوده که علیرغم لغو برجام حالا این دو تعهد را پذیرفته و باید در جهت لغو تحریم‌ها گام بردارد و کم کم به برجام باز گردد!)

همزمان با مکرون، حسن روحانی نیز که در جریان تمام مذاکرات وتلاش‌های ظریف است در تهران  گفت:

"در یک سال گذشته شدیدترین تحریم را بر ما وارد کردند. ما در عین حال که می ایستیم و مقابل به مثل می کنیم و در صورت ادامه فشارها تعهدات خود را کاهش می دهیم اهل مذاکره ایم. گرچه مخالفان مذاکره انگار نمی خواهند پنبه را از گوش خودشان درآورند."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: