ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 شهریور  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
  دعوا سر انتخابات ریاست جمهوری است
شهرداری قم را
جلوی پای قالیباف قربانی کردند
 
 
 
 



مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار سابق اصفهان و شهردار فعلی قم و رئیس اسبق دانشگاه صنعتی اصفهان از سوی اصولگراها بابت تحصیل شش فرزندش در خارج در قم مورد حمله قرار گرفته و فیلم هم از ماجرایش در فضای مجازی منتشر شده و شمار زیادی هم که در جریان عمق مسائل داخلی حکومتی نیستند و عمدتا هم خارج از کشور، آن را برای هم باصطلاح "شر" می کنند.
پشت این ماجرا چیست؟ روزنامه شرق در این بار مطلبی نوشته که خلاصه آن چنین است:
سقائیان‌نژاد سال ۸۴ که نوشهرداران اصولگرا زیر پرچم محمود احمدی‌نژاد جمع شده بودند با هدایت محمدرضا باهنر، علم ستاد علی لاریجانی را در اصفهان بلند کرد. در دولت اول احمدی‌نژاد هم یکی از گزینه‌های وزارت علوم بود که بخاطر همین نزدیکی به علی لاریجانی حذف شد. با حذفش از گزینه شهرداری با روی‌کارآمدن اصلاح‌طلبان، از سوی اصولگرایان قم به شهرداری این شهر رسید، اما آنجا هم جانب برادران لاریجانی را گرفت. او در مقابل منتقدانی که از تخلفات ساخت حوزه علمیه ولیعصر (که وابسته به صادق لاریجانی است و این روزها محمد یزدی از آن سخن گفته است) می‌گفتند، می‌ایستاد.
بعد از آن بود که بحث چرایی حضور شش فرزندش در آمریکا مطرح شد. او که خودش دانش‌آموخته آمریکاست، در پاسخ چرایی تحصیل شش فرزندش در آمریکا گفته بود که آنها «سفیر گویای نظام در آمریکا» هستند، اما گفت‌وگوی اخیر یکی از این فرزندان همه ادعاهای پدر را بر آب داد.
خبرگزاری مهر دیروز بخشی از گفت‌وگوی فرزندش، حامد، را با شبکه من ‌و تو منتشر کرده بود که بعدا از روی خروجی خود حذف کرد. روزنامه رسالت هم دیروز در سرمقاله خود نوشت: «... شاید اموری که برای برخی از مردم خوب باشد برای افرادی با مرتبه‌ای بالاتر قبیح شمرده شود. .. اگر نگران آینده فرزندش است، از مسئولیت کناره بگیرد و تمام‌وکمال به آینده‌سازی برای فرزندش بپردازد، اما حق ندارد با عنوان مسئول نظام، تیشه به ریشه نظام بزند و مردم را نسبت به اصل نظام بدبین کند.»
پیش از این وب‌سایت‌های اصولگرا؛ از مشرق‌نیوز تا صاحب‌نیوز از دست‌پاکی او نوشته بودند و تعداد فرزندان سقائیان‌نژاد را نمونه‌ای از مدیریت انقلابی می‌خواندند. حالا، اما مشرق‌نیوز کنایه زده که چرا شش فرزند سقائیان‌نژاد در آمریکا سفیر جمهوری اسلامی هستند و در سوریه و عراق نیستند؟
حامد سقائیان‌نژاد صراحتا در گفت‌وگوی خود اعلام کرده: «من نظرم (با پدرم) فرق می‌کند. شاید ایشان وقتی نظر دادند چیزهایی را در نظر گرفتند که مصرف داخلی دارد. من سفیر گویای نظام نیستم. من یک شهروند عادی هستم.»
اصولگرایان این روزها مدعی وحدتند، اما در عمل تندترین حرکات را برای حذف هم انجام می‌دهند. گویا وقتی اوضاع رقیب اصلی (قالیباف) خوش نباشد، نوبت رقابت و حذف درون‌گروهی می‌رسد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: