ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 شهریور  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

برای مذاکره مستقیم با امریکا

پیشنهاد چند پهلو

و زیرکانه حسین موسویان!

 
 
 

 

 

حسین موسویان مذاکره کننده اسبق اتمی و سفیر اسبق جمهوری اسلامی در آلمان (در زمان ترور رهبران کرد ایران در رستوران میکونوس) که اکنون استاد دانشگاه پرینستون آمریکاست، روز گذشته مقاله ای را در "میدل ایست آی" منتشر کرد که محتوای پوشیده آن توصیه و یا تائید تولید سلاح اتمی در ایران است. او نوشت:

«ایران بجای سیاست فعلی "خروج گام به گام از برجام" ، باید بلادرنگ از برجام خارج شود و همزمان عضویت خود در معاهده عدم اشاعه اتمی ( ان پی تی) را به تعلیق درآورد و سپس با ترامپ در مورد یک معامله "حقوق اتمی دربرابر تعهدات اتمی" درچهارچوب معاهده ان پی تی وارد مذاکره مستقیم شود.»

چنین مذاکره ای را یک کشور اتمی نه در حد غنی سازی اورانیوم و آب سنگین با امریکا می کند. در سطح کشورهای اتمی جهان. آیا موسویان که تاکنون خیلی محتاط و در چارچوب حفظ برجام مقاله می نوشت و اظهار نظر می کرد، به اطلاعات متقنی دست یافته که چنین پیشنهادی می کند و یا از تهران به او اشاره کرده اند که در این چارچوب مطلب تهدید آمیزی بنویسد و منتشر کند؟ و یا با این پیشنهاد یعنی خروج از برجام و ان پی تی خواسته باب مذاکره میان ایران و امریکا را، آنگونه که ترامپ خواسته و می خواهد باز کند.؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 سپتامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: