ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 شهریور  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اختلاف نظر ژاپن و فرانسه با امریکا

سه احتمال و پیامد حمله موشکی

به تاسیسات نفتی عربستان سعودی

 
 
 

 

 

شلیک موشکی به تاسیسات نفتی عربستان می رود تا پیامدهای آن آغاز شود. دو گونه پیش بینی در باره این پیامدها می شود. نخست ارائه مدارکی دال بر دخالت ایران دراین حمله به شورای امنیت سازمان ملل و تلاش برای گرفتن مجوزی غیر مستقیم و صریح برای اقدام نظامی تلافی جویانه. آغاز حمله ای نظامی بی آن که معطل تصمیم شورای امنیت سازمان ملل شوند. در کنار این دو احتمال، مسئله یک معامله و مذاکره سیاسی نیز مطرح است. معامله و مذاکره ای که گرهی از برجام و تحریم ها علیه ایران باز کند. باید دید کدامیک از این احتمالات تحقق خواهد یافت.

معاون ترامپ "پنس" که کم حرف می زند اما بسیارقاطع تر و سنجیده تر از خود ترامپ سخن می گوید، روز گذشته گفت که پمپئو وزیر خارجه امریکا برای برای تحقیق مسئله و برای دفاع از عربستان راهی عربستان می شود. ما درحال بررسی مدارک هستیم تا ببینیم ایران پشت این حمله موشکی بوده است یا خیر؟

وزیر دفاع ژاپن گفته که به احتمال خیلی زیاد انصارالله یمن (حوثی ها)، عملیات پهپادی علیه تأسیسات نفتی عربستان را انجام داده است.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز اعلام کرد که پاریس نمیداند و مدارکی هم دراختیار ندارد تا مشخص کند منشاء اصلی پرواز پهپادها برای شلیک موشک به تاسیسات نفتی عربستان کجا بوده است.

اما در مخالفت با نظر مقامات ژاپن و فرانسه، شبکه تلویزیوونی سی‌. بی. ‌اس از قول یک مقام مجهول امریکائی مدعی شد که آمریکا مبدا دقیق حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را شناسایی کرده‌ است. مبدا شلیک موشک‌های کروز و مبدا پرواز پهپادها جنوب ایران و در منتهی‌الیه شمالی خلیج فارس بوده است. در زمان حمله، امکانات دفاع هوایی عربستان روی جنوب این کشور متمرکز بوده تا مانع از حمله احتمالی حوثی ها شود .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 سپتامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: