ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 شهریور  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 28 شهریور

ساعات تکذیب، دلهره

و آماده باش نظامی درایران

 
 
 

 

 

تمام نشانه ها حکایت از بحث های بسیار جدی در راس حاکمیت پیرامون نتایج حمله موشکی- پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان دارد. تکذیب و تائیدهای مرتبط با نقش ایران چه از داخل خاک ایران و چه از داخل یمن در زدن تاسیسات نفتی عربستان همزمان است با بیم حمله غافلگیرانه به تاسیسات نفتی ایران. به نظر می رسد با توجه به همین احتمال و بحث هایی که در راس حاکمیت جریان دارد، درس خارج رهبر جمهوری اسلامی برای طلبه ها و روحانیون بصورت غیر عادی تلویزیونی و یوتیوبی و اینترنتی شد. وی در درس خارج که مذهبی است و ربطی به سیاست نباید داشته باشد، بخش اصلی صحبت های خود را اختصاص به مذاکره با امریکا داد؛ اما این بار ضمن تاکید بر عدم مذاکره مستقیم و چند جانبه، ضمن تائید معاهده اتمی برجام، راه حل مذاکره با امریکا در جمع برجامی ها را ارائه کرد. آیا این پیشنهاد با هدف خنثی سازی خطر حمله تلافی جویانه به تاسیسات نفتی ایران صورت گرفت و یا بعنوان راه حلی که حسن روحانی می تواند در سخنرانی اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند؟ همه احتمالات را می توان در نظر گرفت، حتی بالا گرفتن اختلاف نظرات در راس حاکمیت تا حد نرفتن روحانی به نیویورک برای سخنرانی در سازمان ملل. ظریف هم فعلا گفته است چون تحریم است ممکن است ویزای امریکا ندهند و به نیویورک نرود!

همزمان با این گمانه زنی ها، گفته شد که روز گذشته ایران رسما از طریق سفارت سوئیس که رابط رسمی میان ایران و امریکاست، به امریکا اطلاع داده که نقشی در زدن موشکی تاسیسات نفتی عربستان نداشته و اگر اقدامی علیه ایران صورت گیرد، بلافاصله پاسخ داده خواهد شد و دامنه این پاسخ نیز محدود به منشاء تهدید (عربستان) نخواهد بود.

ایران پیاپی اعلام می کند که نقشی در ماجرای نفتی عربستان نداشته، اما درعین حال نگران  است که این تکذیب ها تاثیری در بهره گیری از حادثه برای ضربه زدن به ایران نداشته باشد و به همین دلیل ساعات انتظار و دلهره، همراه با آماده باش نظامی در ایران طی می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 سپتامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: