ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول مرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گاردین منتشر کرد

فراخوان جهانی خاتمی

برای صلح وجلوگیری از جنگ

 
 
 
 
 

 

روزنامه گاردین مقاله ای را به قلم محمد خاتمی منتشر کرده که فراخوانی است برای جلوگیری از جنگ در خلیج فارس و دفاع از صلح. او دراین مقاله نوشته است:

دولت ترامپ با خروج  از برجام  (که نقض قطعنامه‌ی ۲۲۳۱ شورای امنیت بود که از جمله با حمایت خود آمریکا به تصویب رسیده‌ بود) و برافروختن جنگ اقتصادی شدیدی علیه مردم ایران دور جدیدی از اقدامات خصمانه علیه کشورم را آغاز کرد.

خروج از برجام، هجمه‌ی دولت ترامپ به ارزش گفتگو، تعامل و ائتلاف جهانی برای تحقق صلح بود. تحریم حداکثری اقتصادی علیه ایران ستم جمعی به مردمی است که هیچ خطایی نکرده‌اند. برای این‌که منطقه {خاورمیانه} دوباره اسیر یک طوفان ویرانگر نشود، باید خردمندان رشته‌ی امور را در دست گرفت و این چرخه‌ی یک‌جانبه‌گرایی متکبرانه و نشاندنِ حمله‌ی نظامی به جای راه حل سیاسی متوقف شود.  دولت آمریکا باید به تعهدات بین‌المللی‌‌اش احترام بگذارد و به جای تهدید به جنگ و زورگویی، گفتگو را انتخاب کند.

از همه‌ی آنان که در آمریکا و سراسر جهان حسن نیت دارند و «گفتگوی تمدن‌ها» و «صلح» را جایگزین «برخورد تمدن‌ها» و «جنگ» می دانند، دعوت می‌کنم برای تشکیل «ائتلاف برای صلح» بسیج شوند تا صدای « نه به  جنگ با ایران» را بلند کنند. با توجه به سطح بالای تنش کنونی در منطقه‌ی خلیج فارس، شرایط شکننده و انفجاری است.

ترامپ میتواند از تنش‌هایی که بی‌دلیل افزوده بکاهد. او باید بداند که ایرانی‌ها مقاوم اند.

متن کامل این سرمقاله را به زبان انگلیسی در وب‌سایت گاردین بخوانید:

متن کامل سرمقاله در گاردین به زبان انگلیسی

 (https://www.theguardian.com/commentisfree/2019/jul/22/trump-punishing-iran-risks-full-scale-war

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول مرداد

 
 

اشتراک گذاری: