ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 مرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات

با تار وسنتور شادی نکنید

پای منبر علم الهدا شادی کنید!

 
 
 
 
 

 

۱ - اطلاعات

 - یادداشت سردبیر: طبق آمار بانک مرکزی، نرخ تورم شهری از مرز 40 درصد و تورم روستایی از مرز 54 درصد عبور کرده است. این تورم معادل 3 برابر نرخ دستمزد می باشد. از سال 1322 تا کنون -۷۶ سال اخیر- نرخ تورم بالای 40 درصدی تنها یکبار در سال ۱۳۷۴ رخ داده بود. دولت نمی تواند و حق ندارد که صرفا با توجیه تحریم چشم خود را بر روی آثار مهیب این میزان از تورم، بر روی زندگی بخش بزرگی از جامعه ببندد و سکوت پیشه کند.

 

 ۲ - ایران

 - نوبخت: با افزایش تورم نرخ سالانه مواجه هستیم. (خسته نباشید!)

 - وزیر شهرسازی: مردم خانه نخرند، مسکن ارزان می شود.

 - رییس بانک مرکزی: ۷ تا ۸ دانه درشت هستند که رقم بدهی آنها به چند هزار میلیارد تومان می رسد.

 

 ۳ - رسالت

 - امام جمعه تهران: مسئولان به خصوص در تهران به نفع خودشان است که در نماز جمعه شرکت کنند.

 - علم الهدی: با تار زدن و سنتور زدن، می خواهند جوان را شاد کنند.

 - تاکید امام جمعه قم بر ساماندهی مداحان.

 

 ۴ - جمهوری اسلامی

 - رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه: ائمه جمعه از ورود به مسائل سیاسی پرهیز داشته باشند. ص۴

 

 ۵ - جوان

 - مسعود بهنود: توقیف کشتی انگلیسی برای روزنامه های ایران جذاب نبود.

 

 ۶ - کیهان

 - وزیر بهداشت در مشهد گفت: ما 14 تولد در شیعه داریم با 13 وفات، اما همیشه دلمان می خواهد گریه کنیم و ضجه بزنیم. باید این فضای غم انگیز را شکست.

 

 ۷ - جام جم

 - گفتگو با دکتر غلام حسین ابراهیمی دینانی، چهره ماندگار فلسفه: وقتی طرف روی خریتش لجاجت میکنه، اوقاتم تلخ میشه. خریت، جمود، جمود و جمود آیا خریت نیست؟ خرن دیگه... فست فود بهتره یا یک سفره شاهانه. وقتی انسان عظمت را درک بکنه، ببینم خر حیرت میکنه؟ تا حالا دیدی خر حیرت کنه یا نه. عارف شناسان خر و خرهای عالم از ماورای عقل صحبت می کنند، نباید چنین چیزی را به عرفا نسبت داد. عشق عشقه، اما عشق را عقل می فهمد. ببینم اگر عقل نبود عاشق میشدی؟ آیا خر و گربه عاشق می شوند؟ ص آخر

 

8- ایران

 - احمد توکلی در گفتگو با ایران: بی اعتمادی جامعه را باور کنیم. در کشور ما، مشروعیت نظام سیاسی ناشی از این است که در عصر غیبت کسانی به مثابه نواب خاص امام زمان هستند. کثیری از مردم الان به این نتیجه رسیده اند که مسئولین برای خودشان جیغ و داد می کنند و ما ها را سپر بلا قرار داده اند. این شکاف در اعتماد عمومی حاصل استمرار یک رفتار مستمر و 40 ساله است. رفتار برخی این بود که نعوذ باالله ما فرزندان خدا هستیم. من اول یک چیزی بگویم، شرایط امروز ما از جنگ بدتر است. زمان جنگ مردم پشت جبهه ای ها بودند، اما امروز مردم به دلیل همین شکاف اعتماد، پشت سربازان جنگ اقتصادی نیستند. من امروز می گویم در جمهوری اسلامی باید بعد از 40 سال برای بدست آوردن آزادی و عدالت باید هزینه داد. این مدل تصمیمگیری نئوکلاسیک اقتصادی 30 سال است که دارد مردم را فقیرتر می کند. ماهی از سر گنده گردد، نی ز دُم. ص۳

 

 9 - وطن امروز

 - حجت الاسلام پناهیان: اگر بعد از ظهور امام زمان، قدرت به دست مذهبی ها می افتد. ما باید نیروها را برای پولدار شدن و رییس شدن تربیت کنیم.

 

 10 - اعتماد

 - رییس ستاد مبارزه با قاچاق: قاچاق خاک نداریم.

 

 11- دنیای اقتصاد

 - رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی: ما اگر بخواهیم مالیات ها را افزایش دهیم، ممکن است سالهای آینده، دیگر تولیدی در کشور موجود نداشته باشد که بتوان از آن مالیاتی گرفت.

 

12 - رسالت

 - حاجی دلیجانی: «موازنه قدرت و بازدارندگی به نفع ایران در حال تکامل است.» ص۲

 - نماینده قم در مجلس: «رهبر می فرمایند ما تحت هیچ شرایطی با امریکا مذاکره نمی کنیم و رییس جمهور این مملکت بگوید ما درهای مذاکره با امریکا را نبسته ایم و نخواهیم بست. این زاویه گرفتن از مسیر انقلاب است.» ص۲

  - گزارش تحقیقی رسالت از میزان حقوق و مزایای معلمان در ایران و جهان: «امریکا 48.000 دلار، عربستان 20.000 دلار، بحرین 12.000 دلار و 2 هزار و چهارصد دلار درآمد سالانه...»

 

 13 - جوان

 - کاهش جرم و بزهکاری با این تورم و بیکاری ممکن نیست. ص۱۰

 

 14- عصر اقتصاد

 - فرشاد مؤمنی: بانک مرکزی برخورد نابخشودنی و سهل انگارانه ای در برابر خطاهای پرشمار بانک های خصوصی از موازین قانونی، داشته است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: