ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 مرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 8 مرداد

مانور مشترک ایران و روسیه

در تنگه هرمز و خلیج فارس

 
 
 
 
 

 

در روزهای گذشته مراسم روز نیروی دریائی روسیه در دومین شهر بزرگ روسیه "سن پطرزبورگ" برگزار شد. به همین مناسبت پوتین با یک مینی زیر دریائی به اعماق خلیج فنلاند رفت تا در یک بازدید نمادین از زیر دریائی اتحادشوروی وقت که در سال 1942 در جریان جنگ توسط آلمان نازی غرق شده بود دیدن کند. در مراسم روز نیروی دریائی مهمان هائی نظامی از کشورهای مختلف شرکت داشتند، از جمله از جمهوری اسلامی فرمانده نیروی دریائی ارتش.

فرمانده نیروی دریائی ایران پس بازگشت به ایران نکاتی را در ارتباط با رویدادهای آینده در خلیج فارس و تنگه هرمز مطرح کرد که می تواند بسیار مهم و استراتژیک باشد. او از مانور مشترک نیروی دریائی ایران با نیروی دریائی روسیه درآینده نزدیک در تنگه هرمز و خلیج فارس خبر داد که عملا صف آرائی است در برابر ناوگانکشی امریکا و انگلستان و احتمالا برخی متحدان اروپائی آنها در خلیج فارس و حتی فراتر از آن، پیش بینی و پیشگیری از حمله نظامی به ایران. فرمانده نیروی دریائی ایران گفت: وقتی از مانور مشترک در اقیانوس هند صحبت می کنیم بخش مهم و قابل توجه آن منطقه شمال اقیانوس هند است که به دریای مکران، تنگه هرمز و همینطور خلیج فارس متصل می شود.

ما اکنون یک توافقنامه برای گسترش همکاری های نظامی میان تهران و مسکو داریم. که آن را من به نمایندگی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی امضاء کردم. بندهایی از این توافقنامه دارای طبقه بندی است اما در مجموع هدف از امضای آن، توسعه همکاری های نظامی میان دو کشور است و قطعا بخش اعظمی از آن شامل نیروهای دریایی دو کشور می شود و می توان گفت برای نخستین بار است که چنین توافقی بین دو کشور صورت می گیرد و نقطه عطفی در همکاری های نظامی تهران و مسکو به حساب می آید.

بخش دیگری از مذاکرات ما با طرف روس، دارای افق های کوتاه، میان و بلند مدت است که با هدف گسترش همکاری های دفاعی ایران و روسیه در همه بخش های نیروهای مسلح دو کشور دنبال می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: