ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 مرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه

دوچرخه سواری زنان

ایراد شرعی و قانونی ندارد!

 
 
 
 
 

 

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه روزگذشته یک مصاحبه خبری با رسانه ها داشت. مصاحبه ای که تا حدود قابل توجهی از لحن تهدید آمیز و آمرانه محسنی اژه ای معاون اول و سخنگوی سابق قوه قضائیه متفاوت بود. هم دقت در پاسخ به سئوالات و هم جملات و کلماتی که برای بیان نظراتش از آنها استفاده کرد.

متن مصاحبه در لینک زیر است که خود می توانید بخوانید. اسماعیلی در این مصاحبه درباره اتهاماتی که کریمی قدوسی در مجلس به همه میزند، در باره آزادی زن خبرنگاری که بازداشت شده بود، درباره بابک زنجانی و خیلی از مسائل دیگر روز به سئوالات پاسخ داد. شاید از پاسخ های قابل توجه او دراین مصاحبه جواب به سئوالی باشد که در باره بازداشت 10 دوچرخه سوار زن و دختر در تهران داد. او نه تنها دوچرخه سواری را دارای منع شرعی و قانونی برای زنان ندانست بلکه تلویحا آن اگر خارج از عرف و شرع نباشد مجاز هم دانست و بازداشت ها را کار نهادهای دیگری دانست که تابع قوه قضائین نیستند. متن پاسخ او چنین بود:

«سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در رابطه با بازداشت حدود 70 نفر بانوی دوچرخه سوار حوالی میدان ولیعصر گفت: ما به موضوع دوچرخه سواری اصلا کار نداریم. آنچه برای ما اهمیت دارد اجرای قانون و مقررات و پاسداری از عفاف و حجاب در جامعه است. عفاف و حجاب هم مبنای شرعی دارد و هم فرهنگ ملی ما است و عدم رعایت آن در قانون جرم شمرده شده است. با این مصادیق (دوچرخه سواری) کاری نداریم. اگر اقدامی توام با وصف مجرمانه باشد با آن برخورد می کنیم و اگر فاقد وصف مجرمانه باشد کسی تحت تقیب قرار نخواهد گرفت. ملاک ما اصلا دوچرخه سواری نیست ملاک قانون و مقررات شرعی و رعایت عفاف و حجاب است.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: