ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 مرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگوی تلفنی روزگذشته روحانی و مکرون

پس از انتقال نظر ایران به ترامپ

مکرون برای گفتگو راهی ایران میشود

 
 
 
 
 

 

روز گذشته (سه‌ شنبه) روحانی و مکرون رئیس جمهور فرانسه با یکدیگر گفتگو تلفنی بر سر برجام و تحریم های امریکائی و نقش اروپائی ها برای نرفتن به زیر بار تحریم های امریکا داشتند.

ظاهرا روحانی به مکرون که بزودی به ایران سفر می کند گفته است:

 «علی رغم پایبندی کامل ایران به تعهدات، تنها بخشی اندک از منافع اقتصادی ایران تامین شد و پس از خروج آمریکا از برجام نه تنها شاهد اقدام جدی از سوی اروپا در این زمینه نبودیم، بلکه برخی از شرکت های اروپایی نیز در پیروی از تحریم یکجانبه آمریکا، از ایران خارج شدند. اروپا در یکسال اخیر فرصت‌های زیادی را برای ایفای تعهدات و همکاری با ایران از دست داده است. هرچه زمان بگذرد و ایران گام‌ های بعدی کاهش تعهدات برجامی اش بردارد، بازگشت به نقطه اول برای دو طرف سخت تر خواهد شد. کاهش تعهدات برجامی ایران فعلا در حدی است که در صورت تامین منافع اقتصادی ایران از سوی اروپا به سرعت قابل بازگشت به نقطه قبلی است.»

این بخش منتشر شده گفتگوی روحانی و مکرون بدون هیچ تفسیر است. اما اگر قرار باشد تفسیری بر این تماس تلفنی نوشته شود آنست که مکرون قبل از سفر به ایران می خواسته آخرین نظرات و پیشنهادهای ایران را بداند تا درتماس با ترامپ با او نیز در میان بگذارد و همراه با نظرات او راهی ایران شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: