منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مرداد ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار فرهنگی – هنری

 

مسعود کیمیائی یکی از مطرح ترین فیلمسازان ایران در نیم 50 سال اخیر ایران، به سن 78 سالگی رسید و برایش جشن تولد گرفتند. او که با فیلم قیصر فصل تازه ای را در دفتر سینمای ایران گشود و با فیلم "گوزن ها" جسورانه ترین فیلم سیاسی دوران را ساخت زندگی پرحاشیه ای نیز داشت. با "گیتی" خواننده پیش از انقلاب ازدواج کرد اما این زندگی مشترک به سالهای طولانی نکشید زیرا سرطان به جان گیتی چنگ انداخت و او را با خود برد. با انقلاب از ایران خارج نشد و ماند که در سینمای ایران بماند و ماند. در سال 76 با گوگوش که او نیز در ایران مانده بود ازدواج کرد که این ازدواج نیز سالهای زیادی دوام نیآورد زیرا گوگوش پس از سفری به خارج که کیمیائی راه آنرا هموار کرده بود، به ایران بازنگشت. کیمیائی بدون گوگوش به ایران بازگشت اما همیشه از دوران ازدواج خود با گوگوش با خاطراتی شیرین یاد کرد و گوگوش را حتی بعنوان همسر خویش ستود.

گوگوش با چهار ترانه از ایران خارج شد که دو ترانه "زرتشت" و "بچه های جنگ" او از یادگارهای دوران خوانندگی او پس از انقلاب 57 است. متاسفانه او نیزدر خارج از کشور غرق کنسرت و تکرار ترانه های قدیمی اش شد و خط سیری که با آن چهار ترانه در ایران شروع کرده بود را رها کرد. حتی در کنسرت هایش نیز این چهار ترانه را نمی خواند که بنظر ما دو ترانه بالا که به آنها اشاره کردیم از ترانه های ماندگار دوران جنگ و سالهای پس از انقلاب او در ایران است. گفته می شود شعرهای این دو ترانه و یا شاید هر چهار ترانه را کیمیائی با نام مستعار "نصرت فرزانه" سروده بود و یا محصول مشترک گوگوش و کیمیائی بود.

یک حاشیه دیگری که زندگی کیمیائی دارد و او اخیرا آن را فاش کرد باز می گردد به آشنائی اش با فروغ فرخزاد و اقدام عجیبی که کیمیائی پس از مرگ فروغ جسارت انجام آن را به خرج داد. خودش اخیرا در مصاحبه ای با روزنامه شرق گفت که وقتی فروغ کشته شد در غسالخانه غسال زن برای شستن فروغ نبود و من برای آن که فروغ را غسل میت بدهم جسد او را به صیغه خود در آوردم تا محروم من شود و سپس او را شستم و کفن تنش کردم. بر او تا اینجا که به 78 سالگی رسیده بسیار گذشته است که ای بسیار هنوز بسیاری از آنها راز سر به مهر باشد.

 

صدا و سیما به یک روزنامه زرد تنزل یافته است

http://www.baharnews.ir/news/184208

زنان بیشتر اهل شبکه‌های اجتماعی‌اند یا مردان؟

http://www.baharnews.ir/news/184275

حکم 30 سال حبس امیرسالار داودی، وکیل دادگستری قطعی شد

http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=94531

تصاویر/ تولد 78 سالگی مسعود کیمیایی در موزه سینما

https://www.ilna.ir/1-6/793147-

کاخ گلستان آغازگر روابط دیپلماتیک ایران – ژاپن است

https://www.ilna.ir/ 6/793112-7


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: