ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 12 مرداد

همه با هم در ایران

برجام را تائید وتصویب کردند!

 
 
 
 
 

 

روحانی در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی در جسله شورای اداری استان شرکت کرد و طی سخنانی که اهم آن را می خوانید، مراحل تصویب و قبول برجام در ایران را شرح داد و گفت که علاوه بر رهبر، مجلس و شورای نگهبان و شورای عالی امنیت ملی و ... همه با هم برجام را پذیرفتند.

 در توافق نهایی (برجام) در مقطعی به مقام معظم رهبری پیشنهاد کردم همه مسئولیت ها را بر عهده من بگذارید. ایشان فرمودند من به مصلحت شما نمی دانم و این بار سنگینی است و بگذار کل نظام بر دوش بگیرد. من گفتم از نظر قانونی نیاز نیست به مجلس برود اما ایشان فرمودند بگذارید به مجلس برود این بار مسئولیت تاریخی است و بگذار کل نظام بر دوش بگیرد. وقتی امروز برمی گردم نگاه می کنم می بینم ایشان بسیار حساب شده و در چهار چوب وحدت ملی تصمیم گرفتند.

ما توافقی را قبول کردیم که مجلس ، شورای عالی امنیت ملی، شورای نگهبان و رهبری قبول کرد و البته لازم بود این کار تاریخی همه مردم ایران ، نمایندگان و مسئولین بارش را بردوش بگیرند و ما در 23 تیر ماه سال 94 این توافق را توانستیم با شش قدرت بزرگ دنیا امضا کنیم و دردی ماه 94 اجرایی شد و شاهد تحول بزرگ در سطح جهان در بحث های سیاسی بودیم و مشخص شد ایران به دنبال خشونت نیست تهدید نیست و پیشتاز امنیت جهان و مبارزه با خشونت است.

دیدید که شرایط کشور کاملا عوض شد و بسیاری از سرمایه داران جهان وارد ایران شدند و همین نیروگاهی که امروز صبح افتتاح کردیم تکنولوژی این نیروگاه مربوط به برجام است که توانستیم به کلاس اف دست یابیم و با راندمان 57 درصدی نیروگاه را شاهد باشیم که کار برجام بود.

ضد ایرانی ها یعنی اسرائیل، عربستان و تند های امریکا نتوانستند تحمل کنند و هرسه در خروج امریکا از برجام گفتند نقش داشتیم و می گفتند این توافق به نفع ایران است چون ما تنها کشوری هستیم که سازمان ملل گفته ایران حق دارد غنی سازی داشته باشد البته همه کشورها حق دارند اما از زبان سازمانی عنوان نشده است.

اکنون با خروج امریکا از برجام و سستی اروپائی ها برای اجرای برجام، ایران کاهش تعهدات را آغاز کرده این کاهش تعهدات برای این است که دنیا بفهمد دست ما بسته نیست.

الان با برخی از کشورها در حال مذاکره هستیم، پیشنهاداتی شده اما چون متوازن نبوده نپذیرفتیم . ممکن است در هفته های آینده به نتیجه قابل قبول برسیم و اگر نرسیم مرحله بعدی کاهش تعهدات را خواهیم داشت. مصاف سختی را پیش رو داریم اما حتما پیروز می شویم .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: