ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بی اعتمادی مردم، سانسور و نداشتن خریدار

روزنامه وطن امروز تعطیل شد

اولین سقوط، آخرین سقوط نیست 
 
 

 

 

روزنامه "وطن امروز" تعطیل شد، نه به حکم قضائی و امنیتی بلکه به حکم ناتوانی مالی برای انتشار آن. مدیرمسئول این روزنامه در صفحه اینستاگرام وطن امروز نوشت:

به اطلاع می رسانیم که روزنامه وطن امروز به دلیل مشکلات مالی از فردا منتشر نخواهد شد. از همه دوستان و مخاطبان عزیز که در تمام این سال ها با همراهی خود حامی ما بودند، متشکریم.”\

روزنامه ای که متکی به فروش و آگهی ها نباشد و چشم به کمک های دولتی دوخته باشد همین سرنوشت در انتظارش است. سرنوشتی که در کمین همه روزنامه های ایران است و آن روزنامه هائی هم که علیرغم نداشتن تیراژ و مشتری به حیات خود ادامه میدهند (مانند روزنامه کیهان و یا روزنامه جوان و یا رسالت و...) همگی از بودجه های محرمانه اغلب امنیتی ارتزاق می کنند و لاغیر که این نیز نمی تواند ادامه یابد و در اولین چرخش قانونی و زیر حساب و کتاب رفتن بودجه های محرمانه این روزنامه ها نیز رفتنی اند. آنچه کمر روزنامه های ایران را شکسته در درجه اول سانسور و بی اعتمادی مردم به مطالب آنها و سپس نقش انکار ناپذیر فضای مجازی است. اگر اولی نبود ای بسا شماری از روزنامه هایی که بزودی سرنوشت "وطن امروز" را پیدا خواهند کرد می توانستند ادامه حیات بدهند.

روزنامه ای با مواضع و مطالبی که نمونه آن را می بینید می توانست خریدار داشته باشد؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: