منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 مرداد ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار منطقه و جهان

 

از دو روز پیش بخشی از یکی از سخنرانی های کم سر و ته رهبر جمهوری اسلامی را مخالفان دولت و طرفداران جنگ و تحریم در در نشریه "خط حزب الله شماره 195" باز انتشار داده اند. در این سخنرانی گویا آقای خامنه ای گفته است: اگر دچار شاه سلطان حسین‌ها بشویم کار جمهوری اسلامی تمام است.

معلوم نیست چقدر از این ادعائی که نشریه فوق الذکر منتشر کرده به مضون اصلی سخنرانی نزدیک است و چقدر از آن تحریف شده و درجهت سیاست های باصطلاح "خط حزب الله". البته آقای خامنه ای در اواخر دوره دوم ریاست جمهوری محمد خاتمی یکبار از اصطلاح "روش شاه سلطان حسینی" نام برده بود.

واقعیت تاریخی که مثل همه واقعیت های تاریخی دیگر در جمهوری اسلامی تحریف و مصادره به سیاست و تبلیغات روز حکومتی می شود اینست که آخرین پادشاه صفویه یعنی شاه سلطان حسین در جریان حمله محمود افغان به ایران و محاصره بی رحمانه اصفهان سقوط کرد. آنچه زمینه حمله محمود افغان به ایران و سقوط آخرین پادشاه صفویه را موجب شد نه نرم خوئی شاه سلطان حسین، بلکه فساد و تباهی و نارضائی وسیع مردم از حکومت و دربار صفویه و قرار داشتن امور نظامی و دولتی بدست مشتی چاپلوس و فاقد هنر نظامی و دیپلماسی بود. نارضائی مردم چنان وسیع بود که سقوط سلطنت بدست محمود افغان، جنگجوی کوتاه قد و زشت چهره و جوانی که در خشونت و شیوه جنگی بسیار شبیه داعش عمل کرد را مردم به فال نیک گرفته بودند. همین نارضائی عمومی موجب شد تا جسارت نظامی برخی فرماندهان و حکام نظامی مناطق و شهرهای دیگر مرکزی ایران هم در برابر تهاجم محمود افغان به جائی نرسد بویژه در شهر یزد. سپاه محمود افغان روی این موج نارضائی مردم ایران توانست تا قزوین هم جلو برود. زمانی حکومت محمود افغان در اصفهان سقوط کرد که اتفاقا دم و دستگاه خونریزی که به پا کرده بود نیز خود از درون و براثر فساد و دزدی و غارت و جنایت اوباش حکومتی پوسید و فرو ریخت.

کتاب سقوط اصفهان به روایت کشیش "کروسینسکی" که در آن دوران رهبری ارامنه جلفا را برعهده داشته و بسیار به درباریان نزدیک بود را باید بارها خواند، بویژه مقدمه دقیقی که مترجم این کتاب "جواد طباطبائی" بر آن نوشته شده است. این مقدمه در یک کتاب 60 – 70 صفحه ای در تهران منتشر شده و ای کاش نویسندگان "خط حزب الله" و اطرافیان آقای خامنه و حتی خود وی آن را بدقت و چند باره بخوانند.

 

بن سلمان در حال بررسی گفتگو با تهران است

https://www.entekhab.ir/fa/news/493291

چین: آماده نبرد تجاری با آمریکا هستیم

https://www.asriran.com/fa/news/682321

تصمیم آلمان برای کنترل مرز با سوئیس

https://www.asriran.com/fa/news/682285

آلمانیتور: چرا توافق نظامی اخیر بین ایران و روسیه اهمیت دارد؟

https://www.entekhab.ir/fa/news/493209/

تاجیکستان: روابط با ایران بهبود می یابد

https://www.irna.ir/news/83422630/

توافق اولیه طالبان و امریکا، آتش بس / تصویر

http://www.iran-emrooz.net/index.php/news1/80391/

کره شمالی سامانه جدید موشکی خود را آزمایش کرد

https://www.irna.ir/news/83422050/

تصاویر/ جشن و شادمانی مردم سودان پس از توافق کامل

https://www.entekhab.ir/fa/news/493296/

 

تصاویر/ بازدید رهبر جدید ایزدی ها از زیارتگاه لالش

https://www.entekhab.ir/fa/news/493271/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: