ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 مرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در تمام ترورها و قتل های سیاسی رد پای او هست

طشت مصطفی پور محمدی نیز

در چند مصاحبه از بام رسوائی افتاد

 
 
 
 
 

 

این اطلاعات را رضا علیجانی، پس از مصاحبه های اخیر مصطفی پور محمدی وزیر کشور دولت احمدی نژاد و وزیر کوتاه مدت دادگستری در دولت اول روحانی منتشر کرده است:

مصطفی پورمحمدی مثل هر جنایتکار دیگری اولین مکانیسم دفاعی اش «انکار» است و بعد «توجیه» و اگر  پشتگرمی داشته باشد «تهدید». اما آقای پورمحمدی فقط متهم پرونده اعدام های 67 نیست. وی جدا از پرونده سنگینی که در دوران دادستانی در استان های جنوبی و غربی کشور دارد  در وزارت اطلاعات نیز به مدت طولانی سمت های بسیار بالایی داشته است از جمله:

ـ مشاور وزیر اطلاعات از ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۹

ـ جانشین وزیر اطلاعات از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۰

ـ مسئول امور خارجی وزارت اطلاعات از ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۸

اما در دوره ای که مصطفی پورمحمدی «معاون برون مرزی» وزارت اطلاعات (دوران علی فلاحیان) بین سالهای 67 تا 77 بود اتفاقات مهمی در «برون مرز» رخ داده است. از جمله به قتل رساندن:

 -عبدالرحمان قاسملو(۱۳۶۸)

- شاپور بختیار(۱۳۷۰)

 - صادق شرفکندی(۱۳۷۱)

و....

و بالاخره وی در دوران قتل های زنجیره ای نیز به خاطر سابقه فراوان حضور و سمت های بالایش در وزارت اطلاعات یکی از متهمان همین پرونده بوده که مدتی نیز بازداشت اما بی سرو صدا آزاد می شود. بعد از مدتی وی نامزد انتخابات می شود که خانم عبادی در مصاحبه هایی به سابقه بازداشت وی در این پرونده اشاره می کند. پورمحمدی اما با وقاحتی که همیشه داشته است می گوید چنین نبوده و تشابه اسمی بوده است!

وقتی در دوران اوج حساسیت افکار عمومی در رابطه با قتلهای زنجیره ای  دراین رابطه مورد پرسش قرار می گیرد می گوید: «آن هنگام عملا حوزه من متفاوت و مستقل از حوزه‌ی افرادی بود که در قتل‌های زنجیره ای متهم شدند. یعنی نه حوزه من بود و نه آن افراد پرسنل من بودند». پورمحمدی در ابتدا در رابطه با نقش اش در اعدام های 67 نیز همین شیوه را در پیش گرفت. بنابراین افکار عمومی حق دارد که همیشه به وی مشکوک باشد.

پرونده قتل های زنجیره ای نیز مثل هر پرونده مهم حقوق بشری دیگر (مثل اعدام های 67، جنایات کهریزک، حمله به کوی دانشگاه، مرگ زهرا کاظمی، اسید پاشی های اصفهان و ده ها نمونه دیگر از این نوع)، در ساخت قدرت جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نمی رسد. همان گونه که پرونده های مهم فساد اقتصادی چنین است. قتلهای زنجیره ای به عوامل خودسر و مزدور و جاسوس خارجی ها نسبت داده شد.

اخیرا اما مصطفی پورمحمدی به صراحت این قتل ها را درون سیستمی نامید که ربطی به خارج نداشته است. وی البته سعی می کند آن را به گردن جریان سیاسی دیگری بیندازد. او در این راه مسیر حسینیان را ادامه می دهد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: