ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 مرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

جرم ام ساختن فیلمی از فساد اداری است

سینماگران حامی "رسول اف"

مقابل دادگاه انقلاب تهران

 
 
 

 

 

محمد رسول اف، کارگردان سینما توسط دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و محرومیت از عضویت در احزاب، و احزاب  سیاسی و اجتماعی محکوم شده است و روز گذشته آخرین مهلت تجدید نظر در حکم او بود. او متهم به “تبلیغ علیه نظام” است زیرا فیلم "لرُد" را در ارتباط با فساد اداری در جمهوری اسلامی ساخته است. فیلمی که در بخش "نوعی نگاه" جشواره کن 2017 جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

در شهریورماه سال ۹۶ گذرنامه محمد رسول اف  هنگام ورود به ایران در فرودگاه تهران ضبط شده و از آن زمان ممنوع الخروج است. در فروردین ماه همان سال بیش از ۲۰۰ تهیه ‌کننده، کارگردان، نویسنده، هنرپیشه و شورای مرکزی کانون کارگردانان و سایر دست‌اندرکاران سینما در آستانه نوروز خواهان رفع ممنوع‌الخروجی محمد رسول‌اف شدند.

محمد رسول‌اف تجربه بازداشت و احضار به نهادهای امنیتی را دارد. چند فیلم قبلی او از جمله «به امید دیدار» و «دست نوشته‌ها نمی‌سوزند» با وجود نمایش در برخی جشنواره‌های بین المللی از جمله جشنواره کن، اجازه نمایش در ایران نیافته است.

رسول‌اف همچنین پس ازکودتای انتخاباتی سال ۸۸ همراه جعفر پناهی دیگر کارگردان معترض ایران به دلیل ساخت فیلمی مرتبط با کودتا، سر صحنه فیلمبرداری بازداشت و در سال ۸۹ به اتهام “اقدام علیه امنیت کشور به 6 سال زندان تعزیزی و 20 سال محرومیت از فیلمسازی محکوم شد. او پس از تقلیل حکم زندان به یک سال حبس، در تاریخ ۲۶ اسفند ماه سال ۸۹ از زندان آزاد شد.

روز گذشته (14 مرداد) که آخرین روز مهلت تقاضای تجدید نظر بود جمعی از سینماگران ایران همراه با وکیل رسول اف "ناصر زرافشان" ، وی را تا دادگاه انقلاب همراهی کردند. (عکس بالا)

اصغر فرهادی، رخشان بنی‌اعتماد، فاطمه معتمدآریا، کیانوش عیاری، بهمن فرمان‌آرا، مجید برزگر، جعفر پناهی، فرهاد توحیدی، امیر اثباتی، رضا درمیشیان، حسن پورشیرازی، کیوان کثیریان، جمال رحمتی، محمدرضا موئینی، پیمان حقانی و مجتبی میرتهماسب، رزیتا هندیجانیان (همسر) و ناصر زرافشان (وکیل)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: